Avatar billede fkj Juniormester
16. oktober 2016 - 18:07 Der er 5 kommentarer

Ekstern IP adresse

Efter firmware opdatering af ASUS RT-AC66Urouter får jeg denne fejl melding på et gult blinkende udråbstegn:

"WAN-IP-adressen er ikke den eksterne IP-adresse. De eksterne IP-adressebaserede tjenester vil ikke virke."

Er der nogen der kan fortælle hvad det betyder og hvordan fejlen kan løses?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. oktober 2016 - 19:00 #1
ring til udbyder og få fat i deres tekniske support. Så vil de (måske) kunne gelejde dig igennem routers opsætning til dem, så du ikke fx kører på noget, der er låst til en hollandsk udbyder (firmware kan være specifik for enkelte lande).
Avatar billede tryltryl Juniormester
16. oktober 2016 - 20:13 #2
Virker nettet ellers som det skal? Jeg tænker, at den blot fortæller dig, at din udbyder ikke tildeler dig en offentlig ip-adresse.
Avatar billede fkj Juniormester
16. oktober 2016 - 21:01 #3
Ja nettet virker, det er bare irriterende med det blinkende udråbstegn.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2016 - 08:40 #4
se http://event.asus.com/2012/nw/dummy_ui/en/Advanced_WAN_Content.html
den skal stå til 'automatisk ip'
Og efter der er rettet i opsætningen, så sluk lige router, og tænd den igen så intet gammelt ligger og roder.
Avatar billede ceefive Praktikant
13. januar 2017 - 13:38 #5
Jeg oplever det samme her på min Asus RT-AC68U router med Waoo som Internet provider.
Jeg kan godt se at routeren angiver en WAN IP Adresse 100.82.xxx.xxx og når jeg checker min IP i "verden" er den anderledes. Det er jo nok Waoo der håndterer det.
Sådan har det vist altid været og alt ser ud til at fungere - men det er irriterende router softwaren blinker med et ! (Udråbstegn) og melder fejl om at ting ikke vil virke.