Avatar billede lordnelson Seniormester
17. oktober 2016 - 09:12 Der er 1 løsning

Send formular

Hej
er der en måde at forhindre en formular i at kunne sendes 2 eller flere gange, feks. ved dårlig forbindelse og brugeren klikker flere gange på send
Avatar billede Slater Ekspert
17. oktober 2016 - 09:26 #1
Du kan f.eks. disable send knappen med Javascript, når formen aktiveres.
Den meget simple udgave:

<form method="post" onsubmit="document.getElementById('submit-button').disabled = true;">
<input type="text">
<input type="submit" id="submit-button">
</form>

Bemærk at dette ikke er særlig god kodepraksis, og det kan gøres meget mere generaliseret og separeret; men det virker fint, hvis det bare skal løses hurtigt.

Eneste problem her er, at den ikke slår sig selv fra igen, hvis forbindelsen slet ikke lykkes, så man kan forsøge igen. En simpel form submit melder nemlig ikke tilbage, hvis den fejler. Skal det fungere bedre, skal du gå over til selv at håndtere kaldet med AJAX.