Avatar billede Uvanga Ekspert
17. oktober 2016 - 10:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Xtra-PC til 25USD på USB! Nogen der har erfaring med dette produkt?

USB med xtra-pc baseret på linux
Jeg fandt dette produkt på nettet: Xtra-PC til 25 US Dollar. Det lyder umiddelbart som et godt tilbud, måske for godt! Er der nogen der har erfaring med produktet? www.xtra-pc.com Så vidt jeg kan se på firmaets hjemmeside kræver det netadgang for fuld udbytte af USB'en: "You will need a wireless or LAN internet connection to enjoy all the amazing features of Xtra-PC"
Det synes jeg kunne være en sikkerhedsrisiko.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2016 - 10:24 #1
spild af penge. Det er næsten bare en live-cd med linux (og de er gratis). At køre et system fra usbstick giver ikke hurtigere lan eller cpu. Og kørsel af et operativsystem fra usbstick er meget langsomt.
Hvis du vil noget med et gammel pc, så hent en livecd og test, om linux er noget (mint linux er let at starte på). Vil du så det, så installér det på maskinen. Gratis.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. oktober 2016 - 10:38 #2
synes godt om #1
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2016 - 12:52 #3
Enig med #1 Jeg har selv Linux Mint på en USB. Den er både nem oh flot.
https://www.linuxmint.com/download.php
Avatar billede Knud Praktikant
15. december 2016 - 13:43 #4
Enig. Jeg har lige spildt penge på 3 stk - lige til at smide ud.
"New life for old computers" siger de.
På label'en står der "For computers made after 2004" så er det en nyere computer i mine øjne...
Waaaah ..... !
(kan dog bruges som 16GB USB stick)
Avatar billede Voller Praktikant
17. december 2016 - 17:04 #5
Fik mit usb (64 GB ) i går, dette gør IKKE pc'en hurtigere på nogen måde.
Betalte for ubs stikket via net, jeg skulle også betale told. 221,00 kr.
Et dyrt stik som ikke virker. ;-(
Stikket sendes retur,
Avatar billede claes57 Ekspert
17. december 2016 - 18:30 #6
#5 du får næppe ret meget told/moms retur, da en stor del af det er ekspeditionsgebyr. Arbejdet med at få de 41kr retur kan ikke betale sig.
Avatar billede Knud Praktikant
18. december 2016 - 14:56 #7
Voller kan nu godt bruge sit dyre USB stik. Ret rettighederne til "adgang for alle" under: (højreklik på USB'en) / egenskaber / sikkerhed
Der er vist 3 drev (de 2 uden bogstav). De kan samles ved at bruge Diskhåndtering under Computeradministration.
Der findes ellers mange lovprisninger af Xtra-PC fra "kunder". Jeg har prøvet at skrive lidt negativt om den, men det optages simpelthen ikke ...
Avatar billede Knud Praktikant
18. december 2016 - 14:58 #8
PS til Voller: Du er da heldig, hvis du fik det på 64GB stik. Jeg fik kun 16GB.
Avatar billede jbketelsen Praktikant
14. november 2019 - 10:38 #9
Linux styresystemer er for de fleste helt gratis at downloade og installere. Jeg har testet de fleste og anbefaler Linux Mint Mate 19.2 som pt. er den nyeste udgave.
Mint er yderst hurtig at anvende og irriterende opdateringer som i Windows glider nemt med Mint.
Ved installation på en maskine hvor der findes Windows, bliver der dannet en opstart tabel kaldet GRUB som bruges ved opstart til at vælge hvilket styresystem der skal bruges.
Alt hvad der findes under Windows kan udføres under Mint og office findes gratis til installation både til Windows og Linux. Du leder efter Libre office eller Open office.
Jeg har brugt Linux i flere år.
God fornøjelse.
Jørgen