Avatar billede hans01 Forsker
18. oktober 2016 - 07:59 Der er 6 kommentarer

Installere Mysql på Server

Jeg har fået en serverplads af min udbyder med tilhørende MYSQL database, nu skal jeg så have mine filer overført til denne server via FTP adgangen.. Nu er jeg ikke sikker på MYSQL databasen er installeret, jeg har du fået følgende af udbyderen:
mySQL:
IP: adressen
User: name
Login: password
Database:navnet..

Når jeg prøver at etablere connection til database via Dreamweaver kan den ikke finde databasen..

Er der nogen med en ide
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. oktober 2016 - 08:39 #1
Har du fået databasenavnet er den installeret. Nok mere noget med din connection-kald i dreamweaver. Du har sikkert også fået tilgang til PHPMyAdmin, pröv at se om du kan komme ind derfra.
Avatar billede hans01 Forsker
18. oktober 2016 - 15:31 #2
jeg er ikke sikker på hvordan jeg kommer derind.. har du en ide?
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. oktober 2016 - 16:28 #3
Hvis det ikke fungerer med at skrive IP-adressen i en almindelig browser, skal du have URL fra din udbyder.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
18. oktober 2016 - 18:28 #4
#2
har du ikke i den mail fra din udbyder fået en link til et control panel ??
i sammen mail plejer gerne at stå oplysninger om FTP og andre oplysninger

jeg ved hos meebox tilgår man PHPMyAdmin via control panel
Avatar billede hans01 Forsker
19. oktober 2016 - 03:18 #5
Niks ingen link til CP, jeg må høre udbyderen..
Avatar billede hans01 Forsker
20. oktober 2016 - 04:03 #6
så fik jeg udbyderen til at lægge phpmysql ind, så nu er det nemmere..