Avatar billede lupin12 Mester
18. oktober 2016 - 09:07 Der er 3 kommentarer

Yousee

Hej
Jeg har yousee kabel tv
Jeg har 3 fjernsyn men har problemer med at de pixelere.
Vil det hjælpe at sætte en forstærker på og hvis ja hvilken skal jeg købe

På forhånd tak
Avatar billede INK Ekspert
18. oktober 2016 - 10:39 #1
Har haft samme problem. Det kan skyldes gamle kabler og stik i din bolig. Digitalt tv-signal er mere følsom over for "støj". Du skal derfor sikre dig kabler og især antennestik, der er "støj"-tætte. Der findes en model i metal som virker. Købes hos tv forhandler eller på nettet. Du kan selvfølgelig også købe kabler med stik, som er YouSee/Stofa mv. godkendte.
Hvis dette ikke løser problemet, så er antennesignalet fra YouSee for dårligt. Det kræver besøg af en tekniker, der måler og evt. justerer i YouSee´s fordelerskab (forstærkning).
Reglen er, at skyldes problemet dine kabler og tv, så må du betale for teknikerbesøget, men ellers er det inkluderet i din abonnementspris.
Avatar billede INK Ekspert
18. oktober 2016 - 10:45 #2
Hvordan splitter du antennesignalet til 3 tv. Der sker en dæmpning hver gang du splitter, så forsøg med et godt kabel fra første dåse i boligen direkte til ét tv. Uden split og uden samlinger. Er der så pixeleringer, tyder det på dårligt signal.
Avatar billede wjens Guru
18. oktober 2016 - 16:14 #3
Enig med ink, Yousee vil med det samme (og med rette) bede dig checke/skifte kabler og forstærker. Jeg har brugt noget i stil med: http://www.av-connection.dk/?PGr=6233