Avatar billede Louise Praktikant
18. oktober 2016 - 15:34 Der er 6 kommentarer

Gmail: Kan ikke sende mails?

Hej Eksperter :-)

Jeg er ny herinde og håber desperat at der er en venlig sjæl der hjælpe mig :-)

I sidste uge fik jeg besked om at der var forsøgt at logge ind på min konto fra USA. Derfor bad den mig ændre password. Det gjorde jeg.

Siden da har jeg ikke kunne sende mails fra min gmail. Jeg får følgende besked retur:

"Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the relay smtp.gmail.com [173.194.192.108].

The error that the other server returned was:
535-5.7.8 Username and Password not accepted. Learn more at
535 5.7.8  https://support.google.com/mail/?p=BadCredentials t82sm1267662itb.18 - gsmtp"

Når man trykker på linket kommer der ikke rigtig noget brugbart frem. Jeg har forsøgt at skifte password igen. Men det hjælper heller ikke. Jeg aner simpelthen ikke hvad der er gået galt :-(

Håber meget der er en der kan hjælpe.

God dag.

Mvh. Louise
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. oktober 2016 - 16:35 #1
Hvor pröver du at sende fra? Hvis det er direkte fra en browser, må du nok kontakte google.
Avatar billede INK Ekspert
18. oktober 2016 - 16:35 #2
Du skal først sikre dig at din mailadresse og password er korrekt.
Prøv at logge på din G-Mail konto i en browser (internet explorer, Firefox eller Chrome).
Hvis det lykkes, så er password ok.
I dit mailprogram på en Mac/PC eller tablet/smartphone skal du ændre password for G-Mail kontoen. Det gøres i indstillinger for kontoen.
Ved samme lejlighed skal du checke, at serverref. og porte er korrekte. Følg anvisningen her:
https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=da
Håber det løser dit problem.
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. oktober 2016 - 16:36 #3
Og er du sikker på at det mail du fik, var fra google?
Avatar billede Louise Praktikant
18. oktober 2016 - 19:50 #4
Jeg har forsøgt at logge ind via Explorer på to forskellige pc'er. Har også prøvet på to iPhones. Har været inde og ændre password men det hjælper ikke. Har også prøvet at sende feedback til Google i torsdags. Men har ikke hørt fra dem. Og eftersom mailen bliver anvendt til erhverv er det vigtigt for mig at den snart virker igen. Jeg har også selv tænkt tanken om det kan være Google der sender mailen. Men den bliver i hvert fald ikke sendt. Har prøvet at sende test til egen mail.
Avatar billede INK Ekspert
18. oktober 2016 - 20:43 #5
Du skriver du har forsøgt at logge ind. Lykkedes det?
Hvordan kan du ændre password uden at være inde på kontoen?
Prøv lige at beskrive lidt mere detaljeret, så vi kan forstå problemet.
Avatar billede Louise Praktikant
18. oktober 2016 - 21:10 #6
Jeg har prøvet at logge af og logge på min Google konto flere gange. Både på pc og iPhone. Og har ingen problemer med at logge på. Kan godt modtage mails men kan ikke sende via Gmail. Hverken på pc eller iPhone. Så får jeg den fejlmeddelelse som jeg har skrevet i min intromail. Jeg har forsøgt at ændre mit password i håb om at det ville løse problemet. Men det hjælper stadig ikke. Jeg får stadig den samme fejlmeddelelse når jeg sender en mail.