18. oktober 2016 - 23:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

At slå den højre højtaler fra i computeren

Hej allesammen
Jeg har en HP bærbar computer, og har et problem...
Der er en i min klasse der har spildt vand udover min (næsten) splinternye computer, og nu skratter den højre højtaler i computeren. Jeg ved det er den højre højtaler, da jeg en dag sad og rodede med det, og fandt ud af, at jeg kunne lydteste begge højtalere. Det var så den højre der skrattede.

Det er rigtig træls, for når jeg for eksempel høre musik eller ser videoer, så skratter den højtaler og ødelægger lyden.
Mit spørgsmål er så, om man på en måde kan slå den højre højtaler fra?
Computeren kører på windows 10 system. :)
Avatar billede poko1 Ekspert
18. oktober 2016 - 23:52 #1
Gå til kontrollpanel og se om du har installeret Realtek lydsystem her kan du trække lyden over til venstre på balance knappen
https://billedeupload.dk/images/yXc8N.jpg
Avatar billede Slater Ekspert
19. oktober 2016 - 07:55 #2
Du kan også fra den helt almindelige Windows lydmixer:
http://billedeupload.dk/images/i2Jp4.png
Avatar billede poko1 Ekspert
19. oktober 2016 - 08:24 #3
Ja selvfølgelig det er fordi jeg altid bruger den anden :-)
19. oktober 2016 - 11:17 #4
Nu har jeg prøvet Slater´s metode, men det virker ikke. :(
19. oktober 2016 - 11:20 #5
Okay, jeg har prøvet begge metoder nu, og det hjælper ikke. Det dæmper bare lyden på den venstre højtaler, i forhold til den højre, så den skrattende lyd er det stadig.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. oktober 2016 - 18:02 #6
Når jeg kører sådan kommer der nul lyd ud af højre side.
https://billedeupload.dk/images/otpn.jpg
19. oktober 2016 - 21:47 #7
Ahh nu virker det! Det var bare fordi jeg ikke kunne finde ud af at skrue rigtigt på det. :P Mange tak, det var en lifesaver! :D