Avatar billede pkandet Juniormester
19. oktober 2016 - 12:33 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

delphi database

Jeg har oprettet en database og når delphi4 kører er alt i orden, men åbner jeg programmet i mappen (når delphi4 er lukket ned), virker det ikke;
C:\pdoxusrs.net mangler - hvorfor overføres den ikke via BDE administrator, hvor jeg oprettede min egen database. Skal man manuelt finde og overføre filen til C:\ oder was?
På forhånd tak
palle :-)
19. oktober 2016 - 21:01 #1
Jeg kørte D4 (Client /server) indtil 2 år siden og migrererde derefter til D7 .

Jeg vil bare fortælle dig (uden at der ligge noget  politisk eller onde meninger i dette) at Paradox er forældet., ikke nogen god vej at køre videre på.

Der er en hjemmeside hvor du kan downloade ABSDATABASE for D4 (som kører som en drøm på D4 (standard  og +++) (husker ikke siden her - søg på ABSDATABASE på nettet) . SÅ den vil jeg anbefale at du henter, installerer og bruger i fremtiden.  Der er masser af eksempler (kørebare i D4)  du kan hente på siden.  ABSDATABASE har osse SQL...

Jeg vil ikke forsøge at tale dig fra PARADOX - det er dit valg - suverent, men den er bare for gammel.

Kristian
Avatar billede pkandet Juniormester
19. oktober 2016 - 21:38 #2
Hej Kristian.
Jep, tak jeg ved Paradox er forældet - det skulle bare lige prøves og til dig og andre som måtte have læst mit spørgsmål, så fandt jeg ud af at skrive den direkte sti
C:\program files(86)\common files\borland share\BDE, så virker det.

Men tusind tak for svaret, og jeg vil selvfølgelig prøve det du skrev.
Som du kan se skriver jeg i Delphi 4.0, som var gratis (fik det i AOD for flere år siden, men det er godt nok til mine behov ;-)).

Jeg vil måske prøve nogle nyere en gang med tiden, men tak igen og ha' det rart :-)

mvh
palle
19. oktober 2016 - 22:29 #3
HEJ,  TAk for tilbagemeldingen.

AOD  (Alt om DATA), husker det som om det var i går. Gratid D4 - WOW.

Har stadig CD'en omend den næppe kan læses mere. Synd at AOD holt op med at sende GRATIS CD-er med. Da de holdt op med det, stopped ejg også med at købe det regelmæssigt.

Men held og lykke med din PARADOX'ing....

Kristian
Avatar billede pkandet Juniormester
20. oktober 2016 - 09:22 #4
Hej Kristian
Absolut Database virker perfekt, prøvede det (selvfølgelig meget sent på aftenen).
Igen tak for hjælp/tip :-)

mvh
palle