Avatar billede frederik pedersen Praktikant
19. oktober 2016 - 19:00 Der er 20 kommentarer

Blinkende hvid bindestreg under opstarten

Jeg har et problem, når jeg tænder min bærbare PC viser den asus logoet også skifter den til en sort skærm, med en bindestreg i højre hjørne. Den bliver stående her ud at  noget sker. Min computer opdaterede ikke da jeg slukkede den igår.

Har Windows 10.
Har prøvet aflade den for strøm uden batteriet i.
Har prøvet at sætte den til standard indstillinger i BIOS
Jeg kan ikke opne den i sikret tilstand i f8

Jeg har ikke speciel meget forstand på computer. Og noget af det jeg har kunne finde på engelsk er for kompliceret.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. oktober 2016 - 19:29 #1
Hmm - du ved, hvordan du aflader den og kan finde ind i BIOS, så det er da en god start.

Hvis du nu kigger i BIOS, kan den så "se" din disk?
Avatar billede frederik pedersen Praktikant
19. oktober 2016 - 19:43 #2
Bios https://imgur.com/gallery/6a6bv

Tog et par billeder
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. oktober 2016 - 19:49 #3
Ud fra det første billede ser det jo ud til at den kan se disken, men det undrer mig lidt, at [UEFI boot] står som "Disabled".
Prøv at "Enable" den, SLUK maskinen helt og start op igen.
Avatar billede frederik pedersen Praktikant
19. oktober 2016 - 20:00 #4
Gjorde dette og genstartede, intet ændrede sig. Og den siger enabled nu. Så går gemt.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. oktober 2016 - 20:14 #5
Noget tyder på at du kører MBR og ikke GPT som kræves af bios.
https://billedeupload.dk/images/X1yuY.jpg
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. oktober 2016 - 20:14 #6
Det kunne jo tyde på at enten er disken defekt eller FAT'en på disken har fejl.

Ved du hvordan du lave en USB-stick med Windows, så du kan starte op fra den og forsøge en reparation?
Avatar billede poko1 Ekspert
19. oktober 2016 - 20:15 #7
Noget tyder på at du kører MBR og ikke GPT som kræves af bios Ved UEFI.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. oktober 2016 - 20:17 #8
Joh, men så burde han jo have kunnet boote da den stod til [UEFI boot] "Disabled".
Avatar billede frederik pedersen Praktikant
19. oktober 2016 - 20:30 #9
Jeg ved ikke hvordan man laver en stick med Windows. Men kan prøve at finde ud af det.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. oktober 2016 - 20:30 #10
Øverst UEFI Opsætning nederst Når den kører UEFI Så hvis du prøver at lave en reparation så start fra dit medie og efter sprogvalg får du en mulighed for reparation nede i vebstre hjørne.
https://billedeupload.dk/images/VbYKs.jpg
Avatar billede poko1 Ekspert
19. oktober 2016 - 20:34 #11
Jeg har lavet en vejledning Sæt et USB nøgle på min 4 Gb  i din PC og følg vejledning den sletter alt på din USB så gem hvis der er noget af værdi inden
http://www.filedropper.com/saringdankanduhenteoginstallerewindows10alle
Avatar billede frederik pedersen Praktikant
19. oktober 2016 - 21:07 #12
Jeg er gået i gang med dette.
Avatar billede frederik pedersen Praktikant
19. oktober 2016 - 21:50 #13
Kan ikke finde ud af hvad jeg skal nu. Bios https://imgur.com/gallery/ldKBI
Avatar billede poko1 Ekspert
19. oktober 2016 - 22:32 #14
Du skaal i første omgang prøve at køre en  reparation tryk på ESC under opstart vælg USB stik kør installation til sprogvalg og i næste rude tryk på reparer nede i venstre hjørne
Avatar billede frederik pedersen Praktikant
19. oktober 2016 - 22:45 #15
Hvad skal jeg nu. Fortsæt til Windows 10 eller fejlfinding. Eller slukke
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. oktober 2016 - 08:29 #16
"Fejlfinding" burde lede dig videre til mulighed for "Reparation". Her skulle du så kunne vælge din disk og lade den arbejde på den.
Avatar billede frederik pedersen Praktikant
20. oktober 2016 - 15:01 #17
Jeg prøvede at reparere det sagde den at den ikke kunne. Prøvede også at installere Windows dette kunne jeg heller ikke. Så jeg tror ikke jeg gjorde noget, da de meddeljeg fik sagde det mislykkedes. Men så genstartede jeg min PC og så tændte den normalt.

Har ikke prøvet at slukke den nu da jeg lige skal havde gjort nogle ting inden jeg tør det.

Synes selv det er virkelig mærkelig, da jeg troede ikke jeg havde gjort noget.

Men tak for hjælpen foreløbigt.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. oktober 2016 - 15:22 #18
Det lyder lidt i retning af enten en ustabil disk eller ustabilt bundkort.
Sørg nu for at få lavet en backup af dine ting for alle tilfældes skyld!!!
Avatar billede poko1 Ekspert
20. oktober 2016 - 16:43 #19
Undskyld mail kommer ikke altid  med det samme der kan  være  store svartider Du skulle selv om den sagde den ikke kunne reparere blot have trykket på genstart så plejer den at køre alligevel det er set utallige gange!
Avatar billede poko1 Ekspert
20. oktober 2016 - 16:58 #20
Du kan roligt genstarte der er normalt ingen problemer.
Jeg ville dog for en sikkerheds skyld køre en scanning!
Start dinCommandoprompt som administrator og skriv      sfc /scannow
Kopier blot teksten ind og tryk OK.