20. oktober 2016 - 08:25 Der er 12 kommentarer

Jeg kan ikke aktivere mit wifi på computeren

Hej
Jeg har en Lenovo computer med Windows 10, jeg har det problem at jeg ikke kan aktivere mit wifi, når jeg foretaget fejlfinding siger den bare at jeg skal aktivere det, hvilket ikke kan lade sig gøre. Jeg har prøvet at lave en systemgendannelse, hvor det så igen virkede i en halv time ca og så stoppede det igen. Jeg kan ikke slå det til nede i hjørnet, men inde i indstillinger siger den at der er slået til, men når jeg så vil se tilgængelige netværk siger den at der ikke er nogen, hvilket ikke er sandt, da jeg er på min skole hvor der er 3
Offentlige
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. oktober 2016 - 08:37 #1
Hvis driveren kører og kortet ellers står som aktiveret - det tyder det jo på, når du kan søge efter netværk, men ikke finder nogen - så kunne fejlen meget vel ligge i forbindelsen fra netkort til antenne indeni din laptop. Hvis der er noget garanti, ville det være første forsøg, ellers kan den åbnes og efterses.
Avatar billede Mette Klein Novice
20. oktober 2016 - 08:52 #2
Jeg havde et lignende problem på et tidspunkt. Viste sig at jeg havde kommet til at trykke (ved en fejl) på en fysisk knap på selve computeren, der slukkede net.. nogle pc'er har det..
20. oktober 2016 - 09:08 #3
Det havde jeg godt overvejet :) men jeg kan ikke finde en knap på min computer der skulle gøre det, og har læst at det skulle være FN+f5 på en Lenovo  men det virker slet ikke
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. oktober 2016 - 09:33 #4
Det kan også ligge på FN-F8, afhængig af model (der ligger det på en X1). Men da du jo godt kan få den til at scanne efter tilgængelige netværk, er det ikke fordi kort eller driver ikke er aktivt, som det vil være tilfældet hvis du slår det fra med taste-kombinationen. Det tyder mere på en dårlig antenne.
20. oktober 2016 - 09:49 #5
Jeg ved det ikke :) jeg kan ikke rigtigt få noget til at at virke :) men ellers tak svarene og hjælpen :)
Avatar billede Rune1983 Ekspert
20. oktober 2016 - 09:59 #6
Prøv lav et trådløs netværk på din mobil og se om din bærbar kan se det. Det er trods alt lige op af. Hvis den ikke kan det må der være noget galt med dit trådløse netkort.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2016 - 10:22 #7
Har du prøvet at se om der er en strømstyring der er aktiv - der slukker for wifi

1.Win knap + X
2.Vælg "Netværkforbindelser"
3.Højreklikker på dit netværk, klik på "Egenskaber"
4.Klik på "Konfigurer"
5.Klik på "Strømstyring"  er der flueben i "Tillad computeren slukker.."  så vil computeren slukke for wifi

Se billed
http://i.imgur.com/XeKrQO0.png
Avatar billede bech1200 Mester
20. oktober 2016 - 10:39 #8
Hvis ikke Pixxel's forslag virker kan du også tjekke om dit netværks kort overhovedet er aktiveret ved at:

Højre klik på netværket i bunden af højre hjørne på skærmen
Åben netværks og delings center
Rediger indstilliger for netværkskort (i venstre side af kolonnen)

også kig om noget af det er deaktiveret

Kan ellers godt lyde som om det Pixxel forslår er dit problem.
20. oktober 2016 - 10:55 #9
Jeg har fjernet hakket i forhold til stømstyringen, men det virkede desværre heller ikke. Men når jeg så går ind i rediger indstillinger kommer der bare to forbindelser wifi og Ethernet. Men når jeg så prøver at oprette forbindelse, bliver jeg vist hen til indstillinger og så wifi siden, hvor jeg så kan slå wifi til, hvilket den så gør, men der sker ingen ændring i hjørnet hvor der stadig står at wifi er slået fra og man ikke finde nogle netværk
Avatar billede bech1200 Mester
20. oktober 2016 - 11:02 #10
Hvilket wifi kort er det der sidder der i? måske du skal prøve at opdatere driveren

det kan gøres på 2 måder.

1: hent driveren og installer manuelt fra fabrikantens hjemmeside (bedste methode)

2: brug windows til at finde den rigtige driver.

Dette kan gøres ved at højre klikke på start knappen nede i venstre hjørne og trykke "Enhedshåndtering" og der inde kan du finde netværkskort og højre klikke på det wifi kort som du har og tryk opdater og søg automatisk, det virker højest sandsynligt ikke da du ikke har en aktiv internet forbindelse så det bedste ville være at hente den på en anden pc og overføre den med et USB også igen gå ind i enhedshåndtering men ikke søg automatisk, tryk at du selv har driveren og lokaliser driveren også installer den, vil råde til at slette den gamle driver før du installere den ny hentede driver (genstart pcen efter sletning af driver)

Så vidt jeg ved hvis man sletter driveren så skulle windows gerne selv hente driveren automatisk når du genstarter computeren.

Håber du forstår hvad jeg mener er dårlig til at formulere mig. ellers bare sprøg og sig hvilket kort du har så kan jeg finde et link med den rigtige driver.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2016 - 11:05 #11
Er firmware opdateret.
http://lenovofirmware.com/
Er den købt med windows 10.
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. oktober 2016 - 11:12 #12
Har du checket at PC er sat til automatisk DNS?