Avatar billede smukkemn Forsker
20. oktober 2016 - 10:04 Der er 1 kommentar

Formel virker næsten med Betinget formatering

Hej
Jeg fandt følgende formel i dette fantastiske forum:
=HVIS(IKKE(ER.FEJL(SAMMENLIGN(A3;'Ark2'!$A:$A;0)));SAND;FALSK)
Jeg får først en fyldfarve frem, når jeg taster det næste tal ind i kolonnen.
Ark1 har jeg fra A2 og ned 10,20, ..100
Ark2 har jeg først i A2 10 - intet sker
Når jeg taster 20 i A2 bliver A2 rød.

Lidt mystisk.

Er der en forklaring i dette kompetente forum?
Avatar billede ebea Ekspert
20. oktober 2016 - 10:32 #1
Mystikken er ikke større, end at fyldfarven "matcher" det tal som passer sammen i de 2 Ark, og som er defineret med den farve i Betinget formatering.
Det er det som Formlen fortæller.
Så prøv at kigge i din opsætning i Betinget formatering, om hvilke celler som er dækket ind med farvevalg.