Avatar billede Pivsen Novice
20. oktober 2016 - 10:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Lopslag

Hej
Jeg har prøvet mig frem med Lopslag i den sidste tid, og med fare for snart at hive hårene af mig selv, må jeg hellere søge lidt hjælp her :-)

Jeg har et ark med en faktura (Ark1)
Jeg har på Ark2 en liste med navnene på mine debitorer.
Felt A = Sæt kryds
Felt B = Firmanavn
Felt C = Adresse
osv.
Jeg kunne godt tænke mig at hvis jeg laver et kryds ved den debitor som jeg gerne vil lave en faktura til, så udfyldes Ark1 automatisk med den valgte debitorer.
Jeg ved man kan, men mine Excel kompetencer rækker ikke til at regne det ud, desværre :-(
Håber der er et klogt hoved som kan hjælpe :-)
På forhånd tak.
Mvh Pia
Avatar billede ebea Ekspert
20. oktober 2016 - 10:40 #1
Det ville være bedst, hvis du kunne uploade dit Ark, så man kunne se din opsætning af faktura layout (Rækker og Kolonner), så man kunne se hvor dine stamdata skal lande.
Brug evt.  www.dropbox.com  -  Det er gratis og nemt.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
20. oktober 2016 - 11:10 #2
du skal bruge evt. et kunde nr eller andet end et x for det er det den skal finde i ark 2 for at finde den kunde du vil lave en faktura til
= lopslag(søgeord;der hvor den skal finde kunden; kolonnen den finder navnet i ;0)
denne skal så laves for adresse og de andre oplysninger om kunden der skal på fakturaen
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
20. oktober 2016 - 11:15 #3
kundenr skal så stå i A kolonnen navn i B kolonnen
søgeordet for den fra ark 1
Avatar billede Pivsen Novice
31. oktober 2016 - 08:40 #4
Fik en fantastisk hjælp af Bernth, så nu vil jeg lukke spørgsmålet, men hvordan gør jeg det??
Tak for hjælpen alle sammen, og god dag :-)
MVH Pia
Avatar billede ebea Ekspert
31. oktober 2016 - 09:08 #5
Det gør du ved at acceptere den løsning du fik hjælp fra (ikke din egen) ;-)