Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2016 - 13:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Onedrive til windows 8.1

Jeg har hentet Onedrive, og kan godt installere den. Men jeg kan kun trykke på muligheden Skole og arbejde, ikke på personlig.
Trykker jeg så på Skole og arbejde, får jeg ikke mulighed for at få adgang.
Jeg har Onedrive på min iPad, hvor den fungere fint.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. oktober 2016 - 13:53 #1
skole og arbejde er ekstra-konti, du kan tilknytte. Den er 'født' personlig. Højreklik på sky-ikonet i systembakken, og du kan åbne din onedrivemappe (der er lokale filer via stifinder) eller online (åbnes via browser).
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2016 - 15:42 #2
Takker! Men sådan kan jeg ikke få det til at fungere. Jeg kan kun vælge det blå felt,
men her kan min outlook id ikke genkendes.
Det er den konto jeg får mails fra Eksperten fra, så jeg ved den er i orden.
Siger billedet dig noget? http://billedeupload.dk/?v=Lcu2O.jpg
Avatar billede claes57 Ekspert
20. oktober 2016 - 16:12 #3
gå ind på onedrive på ipad. I bunden er en 'mig' ikon, klik på den - så kan du top venstre se den email/id du har der. Det skal så være den samme på pc.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. oktober 2016 - 16:21 #4
er din brugerkonto på windows en offline-konto?
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2016 - 17:10 #5
Ok jeg prøver at se efter. in windows har en lokal login.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2016 - 17:20 #6
Det står der nu ikke på iPad-Onedrive. Men jeg kan se, under Indstillinger at det er den outlook id, som jeg har prøvet på windows--OneDrive.
Mon jeg skal ind på en Microsoft konto på windows, for at installere OneDrive?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. oktober 2016 - 17:32 #7
ipad: start onedrive, klik på 'mig' i bunden. Se top venstre. Der er 'Personlig' og 'tilføj konto' - lige under dem et gråt felt med den email, som du er logget på med.
Og det er samme konto, du skal bruge i onedrive overalt hvis du vil have delte/synkroniserede data.
Jeg har ikke prøvet med en offline windows og hvordan det kan bruge en online microsoft-konto til onedrive samtidig - men du kan konvertere din offline til online. Alt andet lige m$ vil følge dig for at levere ydelsen.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. oktober 2016 - 17:34 #8
btw: dropbox virker lige så godt mellem ipad og windows - men m$ har jo købt sig ind, så du undgår ikke m$ snagen der.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2016 - 17:57 #9
Nu er jeg gået over til en Microsoft konto. Det gjorde ingen forskel. Jeg kan ikke logge ind. Ja Dropbox fungere på begge enheder, men det er kun mulig, at gemme data fra OneNote på OneDrive, så uden den, kan jeg ikke se hvad der ligger på min iPad-OneNote.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2016 - 18:17 #10
Jeg må indrømme at jeg er noget desorienteret efter at have været inde hos Microsoft.
"If your computer has Windows 8.1 or Windows RT 8.1, OneDrive desktop app is already built in. (So OneDrive desktop app Setup won't appear if you try to install it.) "
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2016 - 18:38 #11
Jeg giver op, efter de mange forsøg. Uanset hvad jeg gør, så ligger der kun OneDrive for business, som jeg ikke kan komme ind på.
Tak for din interesse i mit spørgsmål :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. oktober 2016 - 18:58 #12
afinstaller det program. Gå ind i stifinder under c:\brugere\dit-navn og se, og der ligger en onedrive-mappe. Hvis der gør, og filer passer med dem fra ipad, så er det kørende. Evt via browser log ind på live.com med windows-id og se, om der i top venstre ligger mulighed for at vælge onedrive - og se, hvad der ligger der.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2016 - 19:12 #13
Ok, jeg prøver. Lige nu er jeg på en anden HDD med windows 10. Både OneDrive og OneNote fungerer fint. Jeg kom ind med den konto jeg prøvede med i 8.1.
Jeg gad nok vide, om jeg kan kopiere noget brugbart fra 8.1 til 10?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2016 - 17:11 #14
Jeg forsøgte at Installere OneDrive fra Store, men fik besked på, at den ikke kunne installeres på denne computer..
Men pludselig lå den på menu linjen og fungerer.
Jeg betragter dine indslag som væsentlige for løsningen, så derfor markerer jeg 12 som løsningen. :-)
http://billedeupload.dk/?v=wK5gS.jpg