21. oktober 2016 - 08:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CHKDSK / SCANDISK i WIN 10? - How to...?

Hejsa
Hvordan får man gang i og gennefører ét af ovennævnte programmer på sin HD?

/LEJ
Avatar billede claes57 Ekspert
21. oktober 2016 - 09:23 #1
højreklik på windows-ikon bund/venstre, og vælg 'Kommandoprompt som administrator'
chkdsk vil typisk svare, at den ikke kan få fuld adgang til disken, og derfor kører ved genstart. Det er så OK, så genstart pc og lad chkdsk køre under opstarten.
21. oktober 2016 - 10:18 #2
Mange tak - det ser sg* ud til at fungere  ;-)

Hvordan er det LIGE med at give point? Hvor er det jeg gør det henne?

BHLEJ
Avatar billede claes57 Ekspert
21. oktober 2016 - 10:20 #3
der er ikke point længere - accepten er nok.
21. oktober 2016 - 10:26 #4
OK - takker - dét vidste jeg ikke; men FIN hjælp!

God dag!

BHLEJ
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2016 - 14:37 #5
lidt ekstra "pynt", når man alligevel er i gang:

; Kommandoprompt (administrator)

Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /Source:wim:D:\sources\install.wim:1 /limitaccess

;/Source:wim:D: (her er D: det drev som installationsmediet er på)

; Indsæt Windows 10 USB/DVD installationsmedie (drev D:)

; Derefter kan man køre kommandoen:

sfc /scannow

Hvis alt går glat igennem, er styresystemet nogenlunde i orden :-)