Avatar billede Uvanga Ekspert
21. oktober 2016 - 14:56 Der er 1 løsning

Libre Office Database-designvisning

Det er et stykke tid siden jeg har brugt Libre Office Database. Nu er jeg så igang med at oprette en database, men kan simpelthen ikke få formular vist i designvisning. Alle kommando knapper er nedtonet. Jeg har søgt i Libre office hjælp, men desværre uden held. Jeg har tidligere designet i Libre office, og ved det kan lade sig gøre, men lige nu er jeg blank..
Er der noget der ved hvordan man aktiverer database i designtilstand?
Avatar billede Uvanga Ekspert
27. oktober 2016 - 05:19 #1
Efter vedholdende forsøg frem og tilbage, har jeg fundet løsningen.
Man skal klikke på rediger på oversigts siden. Det er siden med oversigt tabel-forespørgsel-formular. Oversigten generes automatisk når man har oprettet en database.
Den indbyggede +140 sider hjælpefunktion var i dette tilfælde TV (Total Værdiløs) Havde man bare skrevet "klik på rediger i OVERSIGT-side"

Håber der er andre der kan bruge info, og ikke skal knokle i dagevis for at finde løsningen.