22. oktober 2016 - 15:16 Der er 1 kommentar

To skærme

Hej.
Jeg har et spørgsmål omkring hvorvidt det kan ¨skade¨ en computer med to skærme?
hvad skal der til for at computeren kan trække det?
Og hvordan ved man når den bliver overbelastet?
Avatar billede Slater Ekspert
22. oktober 2016 - 15:41 #1
Det kan ikke skade spor, nej. Det lyder som en ammestuehistorie.

Men naturligvis, hvis du udfører krævende opgaver på begge, som f.eks. spil, så belaster det grafikkort, og til en mindre grad CPU'en, mere -- men ikke må anden måde end at køre et mere krævende spil osv.
Grafikkortet kan dog stadig ikke arbejde hårdere end det er i stand til, så den eneste måde det kan skade, er hvis det ikke har nok køling og bliver for varmt. Det resulterer som regel i at spil (eller hvad du ellers kører af krævende ting) crasher eller i værste fald at computeren pludselig genstarter. Det bør være en advarsel til lige at holde lidt øje i fremtiden, og evt. forbedre kølingen eller ikke køre så krævende ting.

Hvis du er meget nysgerrig, kan du holde øje med temperaturen af komponenterne med programmer som f.eks. Open Hardware Monitor. Men snakker vi bare at slutte skærmene til uden at køre spil og lignende, så slå dig bare løs. Det kan absolut ikke skade noget.