Avatar billede cali1 Mester
22. oktober 2016 - 19:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indsæt tekst - behold kildeformattering

Jeg skal have noget tekst fra word over i excel og beholde kildeformatteringen, det må også gerne se pænt ud så de andre rækker og kolonner ikke trækker skævt.

Jeg kopierer fra word og indsætter med behold kildeformattering, men der kommer bare een lang linie - hvad gør jeg forkert?

På forhånd tak
Avatar billede ebea Ekspert
22. oktober 2016 - 19:44 #1
Det er fordi den tekst du henter ind, ikke har mogen formatering, andet end "standard" venstre formatering. Så Excel ser ikke andet end den formatering.
Hvis du f.eks. prøver at sætte formateringen i Word, med lige Højre og venstre margen, vil du se at du pludselig kan indsætte det i Excel, med formatering, og derved også få en "nogenlunde" acceptabel tekst. Men Excel er jo ikke et tekstbehandlings program, så mulighederne er ikke så mange.
prøv at eksperimentere lidt med det.
Avatar billede cali1 Mester
24. oktober 2016 - 20:26 #2
Tak - det ser rigtigt fint ud, men når jeg så flytter ned i en anden celle er det som om det hele trækker skævt - er der noget jeg kan gøre ved det?

På forhånd tak.
Avatar billede ebea Ekspert
24. oktober 2016 - 21:59 #3
Du skal tilpasse cellen til den tekst som du indsætter, da teksten (hvis du har brugt formatering), vil placere sig i én celle, og ikke dække over flere celler!
Så jeg regner med at det er det du mener med at "trække skævt", at teksten ser ud som noget vilkårligt tekst.
Avatar billede cali1 Mester
25. oktober 2016 - 12:18 #4
Det er nok det jeg har gjort forkert så - tak for hjælpen.
Avatar billede ebea Ekspert
25. oktober 2016 - 16:41 #5
Du er velkommen! ;-)