Avatar billede managa Praktikant
23. oktober 2016 - 10:15 Der er 1 kommentar

Automatisk markering

Jeg har fået et irriterende problem med word. Hver gang jeg sidder med tekstskrivning kommer der af og til en automatisk grå markering, som jeg ikke bevidst har sat ind. Det kommer nok ved at jeg med tommelen flytter kurseren hen over et sted på dokumentet og en pil kommer ud i siden, og programmet opfatter det som jeg skal markere en del af teksten. Jeg lægger tit ikke mærke til markeringen før jeg efter en f.eks. nogle sekunders pause skal fortsætte med min skrivning og i samme øjeblik jeg skal skrive viser den grå markering sig og jeg kommer til at slette en del af teksten. I dette tilfælde er fantastiskt at kunne bruge ctrl + Z, for at få den tekst tilbage som jeg er kommet til at slette.

Et andet problem som nok har samme oprindelse er at kurseren pludselig imens jeg sidder og skriver flytter sig rundt på dokumentet således at jeg skriver et andet tilfældigt sted i teksten.
Jeg håber at det er noget med en indstilling som jeg kan ændre. Og forestiller mig det er noget med at, at jeg kan indstille således at kurseren ikke sætter sig et sted i dokumentet eller markerer tekst uden at jeg har trykket på "musen" og at det ikke er som nu, at ved berøring på musen flytter kurseren sig et tilfældigt sted på dokumentet.
Venligst Maria
Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2016 - 17:02 #1
jeg er selv på mus, da jeg ikke kan med touchpad. Men i kontrolpanel/mus burde du kunne indstille fx følsomhed så evt håndledsberøringer ikke påvirker cursor-placeringen.