Avatar billede JSH2 Juniormester
23. oktober 2016 - 10:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Nye RAM til min PC

Jeg påtænker at sætte mere RAM i min PC (windows 10) 64
men er lidt i tvivl om hvor meget jeg kan isætte..
Nuværende diger dette:
Type    DDR3
Size    8192 MBytes
Channels #    Single
DRAM Frequency    798,1 MHz
CAS# Latency (CL)    11 clocks
RAS# to CAS# Delay (tRCD)    11 clocks
RAS# Precharge (tRP)    11 clocks
Cycle Time (tRAS)    28 clocks

Der er 2 memory slot til rådighed.. hvor den ene nu er brugt..
Skal jeg finde en tilsvarende eller kan jeg isætte 2 større og hvad med MHz
Kan du give et råd..
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2016 - 11:32 #1
Som tommelfinger regel, så tilretter ram sig den ram der er dårligst i systemet. Så derfor er det optimale at bruge ram med samme værdier.
Tjek hvad dit bundkort understøtter med hensyn til hastighed på ram (mhz).
Understøtter dit bundkort dual channel ram, vil den måske komme til at præstere en smule bedre. Men det er måske en minimal forbedring du ikke vil kunne mærke i praksis.
Du kan med Crusial Scan se hvor meget dit bundkort understøtter og i hvilken hastighed ram kan være.
Den vil også vise hvad din pc består af lige nu.
http://eu.crucial.com/eur/en/systemscanner
Avatar billede JSH2 Juniormester
23. oktober 2016 - 15:52 #2
OK ..tak for info..
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2016 - 19:59 #3
Velbekomme. Husk næste gang at markere hvad løsningen er på dit spørgsmål, så andre kan se hvad der løste lige dit problem.