Avatar billede 2pretty4u Mester
23. oktober 2016 - 16:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Seagate expansion kan ikke findes?

Hej Eksperter

Jeg har en Seagate Expansion Portabel Drive. Den har tidligere virket med Windows 10, men virker ikke længere. Når jeg sætter den til tænder den, lyser blåt og brummer / hakker lidt. Den kommer ikke op under enhedshåndtering / diskhåndtering og ej heller med et drev bogstav.

Ved ikke helt hvad jeg skal gøre? Håber i kan hjælpe,

Fortsat god dag,

Stefan
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2016 - 16:53 #1
Kan du beskrive de hakke lyde nærmere, kan det være klik-lyde?
Avatar billede 2pretty4u Mester
23. oktober 2016 - 17:00 #2
Det virker som "klik" lyde, men ikke som den normalt lyder. For normalt er det en "summe-lyd" når den starter.

Er en USB 3,0 ekstern harddisk bortset fra det.
Avatar billede 2pretty4u Mester
23. oktober 2016 - 17:02 #3
Når jeg star under "enheder" i windows 10, så siger den "andre enheder" og der står harddisken med gul baggrund og navnet "Expansion". Kan så vælge at "fjerne enhed", og ikke andet.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2016 - 17:04 #4
Noget i denne retning? https://www.youtube.com/watch?v=vbq8vfs1wYY

Mine Toshiba siger ikke en lyd når de starter.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2016 - 17:07 #5
Gul er jo tegn på fejl, så ja du kan godt fjerne den, genstarte og sætte disken til igen.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2016 - 17:10 #6
Ps. Men det lyder, som at der er noget galt med den HDD.
Avatar billede 2pretty4u Mester
23. oktober 2016 - 17:15 #7
Det lyder faktisk lidt som den der - hans er dog højere når nu den er skilt ad, men kliklyderne lyder sådan.

Forsøger at slette og tilslutte igen - men ja, tror desværre du har ret mht. fejlen på disken :S
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2016 - 17:53 #8
Hvis der er klik-lyde, er disken desværre færdig. Som du kunne se på videoen, er det læsearmen som klikker. Der kan være noget galt med printpladen, så rent teoretisk kan man erstatte den. Men i virkelighedens verden er det en kæmpe opgave, hvis det i det hele taget lykkes, for print pladen skal være 100% mage til. Der er firmaer, som muligvis kan redde data, men det er kostbart
Så med mindre du har meget værdifulde data på den disk, må du nok sige farvel til den, og sende den til IT skrald.
Avatar billede 2pretty4u Mester
26. oktober 2016 - 17:29 #9
Hej Valby1

Du havde helt ret, den var færdig, har heldigvis fået den ombyttet, da den lå indenfor garantiperioden.

Tak for din hjælp
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2016 - 19:27 #10
Ok det var jo en positiv slutning trods dine kvaler :-)
Avatar billede 2pretty4u Mester
30. oktober 2016 - 15:13 #11
Du har helt ret - var meget bedre end alternativet. Dog utroligt at de kan gå så hurtigt i stykker, men sådan er det jo nu en gang med elektronik.

Håber du får en god søndag - og tak igen :)
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2016 - 15:27 #12
Velbekomme og tak i lige måde:-)
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2016 - 15:28 #13
Ps. Stol aldrig på en HDD hav altid backup :-)
Avatar billede 2pretty4u Mester
31. oktober 2016 - 17:53 #14
So true :)