Avatar billede Solskin Novice
24. oktober 2016 - 11:47 Der er 5 kommentarer

pop up-vindue

Hver gang jeg besøger en hjemmeside så kommer der følgende besked:
Microsoft Edge blokere et pop op-vindue.
Så kan man trykke på tillad en gang eller hver gang.
Hvis jeg tillader så kommer der en masse mærkelige reklamehjemmesider Up
og nu blokerer den hver hjemmeside med denne besked dvs. jeg kan ikke bruge siderne . Hvordan får jeg fjernet denne 'virus'
Håber der er nogen som kan hjælpe mig!
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. oktober 2016 - 12:12 #1
Det kommer lidt an på hvilken pop-up det er du rammes af.
Men det kunne være du skulle kigge på udvidelser i din IE.
Fjern alle du ikke bruger.

Du kan også scanne din computer med denne: https://www.malwarebytes.com/mwb-download/

Og der findes også hijackthis, som kan lave en log som du evt. kan poste her i forum, så er der eksperter der præcist kan fortælle hvad problemet er/kan være.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2016 - 16:10 #2
Bruger du adblocker?
Hvis du gjorde dette burde du kunne åbne flere sider uden du får reklamer  med.
Ud over Malwarebytes er CCLeaner og Adwcleaner også fine programmer at scanne med:
Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede Solskin Novice
24. oktober 2016 - 16:25 #3
Jeg kan desværre ikke downloade nogen af de programmer i nævner da pop Up blokerer. Hvad kan jeg gøre?
Desvære hved jeg ikke hvad IE er som jakobdo skriver.

Jeg er desværre ikke særligt god til compuet så computerprogrammering.
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. oktober 2016 - 16:46 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2016 - 17:42 #5
#3 IE er Internet Explorer og findes også i Windows 10.
Skriv Internet Explorer i søgefelt og åbn denne browser. Prøv at hente de nævnte programmer og scan computeren.