25. oktober 2016 - 10:08 Der er 6 kommentarer

Langsom computer

Min Computer er blevet meget langsom indenfor det sidste stykke tid. Jeg har fjernet diverse programme og andet, som måske kunne have indflydelse. Jeg har kørt CClean, og nu en Hijack. Er der en der kan hjælpe?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504 SP1)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe
C:\Program Files\Real\RealPlayer\Update\realsched.exe
C:\Program Files\Common Files\Freemake Shared\ProductUpdater\ProductUpdater.exe
C:\Program Files\WinArchiver\WAHELPER.EXE
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\CrashPlan\CrashPlanTray.exe
C:\Program Files\Fighters\SPYWAREfighter\swproTray.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudServices.exe
C:\Users\Søren\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Pro\DTShellHlp.exe
C:\Windows\system32\DllHost.exe
C:\Program Files\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\AAM Updates Notifier.exe
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Fighters\Tray\FightersTray.exe
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Windows\system32\wuauclt.exe
D:\Users\Søren\Documents\Hentede filer\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://dk.search.yahoo.com/yhs/web?hspart=iry&hsimp=yhs-fullyhosted_003&type=wcg_fremkfs_16_33&param1=1&param2=f%3D1%26b%3DIE%26cc%3Ddk%26pa%3DWincy%26cd%3D2XzuyEtN2Y1L1Qzu0FyEyC0DtDyE0EtCyEtC0B0E0DyCtD0AtN0D0Tzu0StCyCzzzztN1L2XzutAtFtByEtFyCtFyBtN1L1Czu1BtAtN1L1G1B1V1N2Y1L1Qzu2SyEyC0E0AyCyDtDtCtGyCtB0C0EtGtBtD0BtAtGtB0EzyyDtG0B0CtC0ByD0A0CyC0D0Azzzy2QtN1M1F1B2Z1V1N2Y1L1Qzu2StByDtC0ByD0AtByBtGtAtB0ByEtGyEzyyByDtG0AzzyDtDtG0ByD0AyEtDtBzyyEzyyE0FyE2QtN0A0LzutB%26cr%3D238124250%26a%3Dwcg_fremkfs_16_33%26os_ver%3D6.1%26os%3DWindows%2B7%2BProfessional
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://dk.search.yahoo.com/yhs/web?hspart=iry&hsimp=yhs-fullyhosted_003&type=wcg_fremkfs_16_33&param1=1&param2=f%3D1%26b%3DIE%26cc%3Ddk%26pa%3DWincy%26cd%3D2XzuyEtN2Y1L1Qzu0FyEyC0DtDyE0EtCyEtC0B0E0DyCtD0AtN0D0Tzu0StCyCzzzztN1L2XzutAtFtByEtFyCtFyBtN1L1Czu1BtAtN1L1G1B1V1N2Y1L1Qzu2SyEyC0E0AyCyDtDtCtGyCtB0C0EtGtBtD0BtAtGtB0EzyyDtG0B0CtC0ByD0A0CyC0D0Azzzy2QtN1M1F1B2Z1V1N2Y1L1Qzu2StByDtC0ByD0AtByBtGtAtB0ByEtGyEzyyByDtG0AzzyDtDtG0ByD0AyEtDtBzyyEzyyE0FyE2QtN0A0LzutB%26cr%3D238124250%26a%3Dwcg_fremkfs_16_33%26os_ver%3D6.1%26os%3DWindows%2B7%2BProfessional
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: HP Print Enhancer - {0347C33E-8762-4905-BF09-768834316C61} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_printenhancer.dll
O2 - BHO: ExplorerWnd Helper - {10921475-03CE-4E04-90CE-E2E7EF20C814} - (no file)
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office14\GROOVEEX.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.8.0_25\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: LastPass Vault - {95D9ECF5-2A4D-4550-BE49-70D42F71296E} - C:\Program Files\LastPass\LPToolbar.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre1.8.0_25\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O3 - Toolbar: LastPass Toolbar - {9f6b5cc3-5c7b-4b5c-97af-19dec1e380e5} - C:\Program Files\LastPass\LPToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [MSC] "C:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe" -hide -runkey
O4 - HKLM\..\Run: [CommonToolkitTray] C:\Program Files\Fighters\Tray\FightersTray.exe
O4 - Startup: AutorunsDisabled
O4 - Startup: Dropbox.lnk = ?
O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: Føj linkdestinationen til en eksisterende PDF-fil - res://C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Føj til en eksisterende PDF-fil - res://C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter linkdestinationen til en Adobe PDF-fil - res://C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Konverter til Adobe PDF - res://C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: LastPass - file://C:\Users\Søren\AppData\LocalLow\LastPass\context.html?cmd=lastpass
O8 - Extra context menu item: LastPass udfylder formularer - file://C:\Users\Søren\AppData\LocalLow\LastPass\context.html?cmd=fillforms
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: HP Smart Print - {22CC3EBD-C286-43aa-B8E6-06B115F74162} - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Smart Print 2.0\smartprintsetup.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: HP Smart Print - {22CC3EBD-C286-43aa-B8E6-06B115F74162} - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Smart Print 2.0\smartprintsetup.exe
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: LastPass - {43699cd0-e34f-11de-8a39-0800200c9a66} - C:\Program Files\LastPass\LPToolbar.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: LastPass - {43699cd0-e34f-11de-8a39-0800200c9a66} - C:\Program Files\LastPass\LPToolbar.dll
O9 - Extra button: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra button: Vis eller skjul HP Smart Web Printing - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O16 - DPF: {E06E2E99-0AA1-11D4-ABA6-0060082AA75C} -
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O22 - SharedTaskScheduler: FencesShellExt - {1984DD45-52CF-49cd-AB77-18F378FEA264} - C:\Program Files\Stardock\Fences\FencesMenu.dll
O23 - Service: Adobe Version Cue CS4 - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Adobe Version Cue CS4\Server\bin\VersionCueCS4.exe
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: AV Engine Scanning Service - Preventon Technologies Limited - C:/Program Files/Common Files/Common Toolkit Suite/AVEngine/AVScanningService.exe
O23 - Service: AV Watch Service - Preventon Technologies Limited - C:/Program Files/Common Files/Common Toolkit Suite/AVEngine/AVWatchService.exe
O23 - Service: Alcohol Virtual Drive Auto-mount Service (AxAutoMntSrv) - Alcohol Soft Development Team - C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\AxAutoMntSrv.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: CrashPlan Backup Service (CrashPlanService) - Code 42 Software - C:\Program Files\CrashPlan\CrashPlanService.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Flexera Software, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Freemake Improver - Freemake - C:\ProgramData\Freemake\FreemakeUtilsService\FreemakeUtilsService.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: HP Support Solutions Framework Service (HPSupportSolutionsFrameworkService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hp\Common\HPSupportSolutionsFrameworkService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\Bluetooth\lbtserv.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: RealNetworks Downloader Resolver Service - Unknown owner - C:\Program Files\RealNetworks\RealDownloader\rndlresolversvc.exe
O23 - Service: SimpleStarSmartMonitorService - Unknown owner - C:\Program Files\SimpleStar Smart Monitor\SimpleStarSmartMonitorService.exe
O23 - Service: StarWind AE Service (StarWindServiceAE) - StarWind Software - C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindServiceAE.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: NVIDIA Stereoscopic 3D Driver Service (Stereo Service) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe
O23 - Service: Suite Service - SPAMfighter ApS - C:\Program Files\Fighters\FighterSuiteService.exe
O23 - Service: WinArchiver Service - Unknown owner - C:\Program Files\WinArchiver\WAService.exe

--
End of file - 11783 bytes
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2016 - 12:53 #1
#1 kig på den samlede taskliste med taskmanager
#2 kend din taskliste uden ad, så du kan se ting der popper op du ikke ved hvad er

prøv at kigge på listen, så kan du se synderen. (ctrl alt delete)

og så giv den en tur med www.malwarebytes.org - den fanger langt mere end alle andre. og den beskytter dig med en firewall. hver gang noget prøver at komme ind, lukker den for det og viser dig hvad det er. og den lukker også af for skype hackere, de ses som en direkte kontakt udefra, til windows kernen (en dll)
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2016 - 12:53 #2
det der hijack er dybt forældet
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2016 - 15:50 #3
#1 Kræver at man køber programmet. Man kan godt køre en 14 dages prøveperiode, men herefter skal man betale.
Mener ikke programmet er dyrt, og jeg kan som sidwave anbefale at man bruger det.
Avatar billede INK Ekspert
25. oktober 2016 - 17:16 #4
Malwarebytes findes i en free version, der kan downloades her
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware-Free/3000-8022_4-10804572.html
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2016 - 17:25 #5
#4
Mulighed for at downloade den frie version er også i link #1

PS Jeg anbefaler ikke at downloade programmer fra Cnet og tilsvarende sider.
Man får i mange tilfælde installeret noget software med programmerne som man ikke ønsker, og skal bøvle med bagefter for at fjerne.
Avatar billede thegenni Praktikant
30. januar 2017 - 09:57 #6
#4 tilgengæld er det et super godt program.

Det kan være rigtigt mange forskellige ting, men oftest er det alle de programmer som starter op sammen med din computer. jeg brugte Google og fulgte denne guide, som er super god http://medieland.dk/artikler/langsom-computer/

Prøv at gå ned i "start" og skriv msconfig og tryk enter. herefter vælger du så fanebladdet "start". Så kan du se hvor mange programmer som starter sammen med din computer. Du skal deaktivere alle dem, som du ikke bruger.  dog skal du jo ikke røre antivirus, firewall, wifi-software osv. som jo gør din computer fungerer korrekt.