Avatar billede LarsSSV Novice
25. oktober 2016 - 10:52 Der er 2 kommentarer

Fejl under gem af regneark

Hejsa
Vi har på kontoret en rækket PC'er, og vi er koblet op på en terminalserver, vi bruger en hel del Excel 2013 ver. 15.0.4867.1003. Problemet er når vi gemmer regneark på vores fællesdrev, i starten går det fint, hvis vi så arbejder videre på arket, så begynder problemerne og komme, der kommer en fejl som lyder:

"Der opstod fejl under lagringen af "<sti\filnavn>" Microsoft Excel kan måske gemme filen ved at fjerne eller repaere nogle funktioner. Hvis du vil udføre reparationen i en ny fil, skal du klikke på forsæt. Hivs du ikke vil gemme filen, skal du klikke på anullere"

Det som er lidt underligt, er at hvis man gemmer den med et andet filnavn, så får man samme fejl, men hvis man kopiere hele arket, og sætter det over et nyt tomt regneark kan man gemme det. Men igen her vil fejlen komme igen senere.

Nogle gode bud på hvad denne fejl kan skyldes.

//Lars
Avatar billede anedi Ekspert
25. oktober 2016 - 12:21 #1
Måske du kan finde løsningen her:
https://support.microsoft.com/da-dk/kb/271513

Vh
Anedi
Avatar billede LarsSSV Novice
25. oktober 2016 - 13:00 #2
Hej Anedi
Tak for dit svar, jeg har desværre igennem denne fejlfinding uden resultat :/.

//Lars