Avatar billede Le-Larsen Praktikant
25. oktober 2016 - 14:37 Der er 1 kommentar

søjlediagram

Kan man have både stablet søjlet og grupperede søjler i samme diagram ? Jeg har 4 serier, hvor jeg gerne vil have den ene serie i en søjle for sig selv og de 3 andre vil jeg have ovenpå hinanden i grupperede søjler.

Jeg kan kombinere nogle seriediagramtyper, fx område og søjler, men kan man ikke på en eller anden måde kombinere to forskellige søjletyper ?
Avatar billede anedi Ekspert
25. oktober 2016 - 15:41 #1
Skal diagrammet kun vise to søjler - en med et tal og en stablet med tre tal?

I så fald kan du "snyde" ved at oprette et stablet søjlediagram med dine fire serier.
I den første søjle sætter du værdien af den ene serie der skal vises til den faktiske værdi, mens de øvrige sættes til nul eller ingenting.

I den anden sættes værdi 1 til nul og de tre øvrige til deres respektive værdier.

Vh
Anedi