Avatar billede Paustian26 Praktikant
26. oktober 2016 - 12:17 Der er 3 kommentarer

Amitech ekstern harddisk vil ikke forbindes til min macbook

Hej

Jeg har en amitech ekstern hardisk, som jeg har brugt for nogle år siden til en windows computer. Da jeg så fik en macbook, virkede den ikke med den i starten, og der var én, som måtte gøre et eller andet ved den, så det nu kunne forbindes til en mac, da han sagde, den ikke fungerede med både windows og mac på en gang.
Nu har jeg så fået en ny macbook, og vil gerne åbne noget af det, jeg har på den eksterne på den nye. Men nu kan min macbook igen ikke finde frem til den, selvom stikket er i og den er tændt.
Nogen der kan hjælpe mig??

Mvh Maja
Avatar billede INK Ekspert
26. oktober 2016 - 13:37 #1
Du kan forsøge med det indbyggede diskværktøj i din MacBooks styresystem.
Hvis dette værktøj kan "se" din AmitechHD, kan du forsøge en reparation med førstehjælpsknappen. Jeg formoder HDen har virket med din gamle MacBook.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2016 - 17:50 #2
Så vidt jeg har læst virker Fat32 med både Windows og Mac. Exfat gør det vist også, og her er der vist ikke begrænsninger med hensyn til fil størrelsen, som der er 4gb på fat32.
En anden måde er at installere noget på mac maskinen, så den kan håndtere NTFS filer. Om der er både læse og skrivemulighed til disken ved jeg dog ikke, da jeg ikke bruger Mac computere.
Avatar billede buttwipe Juniormester
26. oktober 2016 - 21:25 #3
OS X kan læse NTFS drev uden yderligere drivere, så det må være noget andet der er galt. Der kan som standard ikke skrives og derfor heller ikke slettes på et NTFS drev.  OS X kan både læse og skrive til ExFAT og FAT.

Kan du se disken i Diskværktøj.