Avatar billede sandert360 Novice
26. oktober 2016 - 17:28 Der er 8 kommentarer

Er den det værd

Er Asus rog gl552vx dm094t 6.990 kr værd
Når jeg skal bruge den til at spille CS og simulatorer og andre skydespil
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. oktober 2016 - 18:15 #1
Jeg plejer altid at starte mine svar med, jeg er ikke ekspert, men... :)

Jeg ville personligt aldrig selv købe en bærbar pc, hvis den skulle bruges til at spille på.
Jeg byggede en gamerpc til en kammerat for et par måneder siden og den klarer fint nyeste skydespil og lign og kostede "kun" 5300 excl. skærm, mus og keyboard.

Men hvis du virkelig vil have en bærbar, så synes jeg du burde se om du kunne finde nogle benchmarks på maskinen og se om den kan være med eller ej.
Avatar billede sandert360 Novice
26. oktober 2016 - 18:19 #2
Jeg vil først købe stationær om nogle år da den også skal brugestil skole i ny og næ
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. oktober 2016 - 18:38 #3
Bare du er OBS på at grafikken i en laptop er lidt klemt på ydelsen, med mindre du køber en "flytbar" med en mursten af en strømforsyning (som du sikkert ikke gider slæbe med nogen steder alligevel...)

Du kan se lidt mere om GPU'en her:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-950M.138026.0.html
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. oktober 2016 - 20:16 #4
Hvis du kigger her: http://www.futuremark.com/hardware/gpu
Så kan du også se den er ret langt nede på listen.
Så det er ikke et GAMING PC gpu du får fingre i.
Jeg købte f.eks. et Sapphire RX 470 for cirka 2000 og smed i maskinen og se det sammenlignet med det du overvejer at købe her:

http://www.videocardbenchmark.net/compare.php?cmp%5B%5D=3558&cmp%5B%5D=3171
Avatar billede sandert360 Novice
26. oktober 2016 - 21:10 #5
Kan i ikke linke til en bærbar gamer pc til max 7000 kr
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. oktober 2016 - 21:31 #6
Det findes ikke. :D
Avatar billede sandert360 Novice
27. oktober 2016 - 08:12 #7
Haha
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. oktober 2016 - 11:56 #8
Men jeg er faktisk seriøs.
Der er en grund til en "rigtig" gamer PC er noget større og larmer lidt mere end en bærbar.
Det kræver altså plads at lave en gamer pc.
Ser du på en "rigtig" gamer laptop, så fylder de jo tit en helt skrivebord og vejer 6-8kg.

Så tingene hænger desværre sammen.