Avatar billede cht22 Professor
27. oktober 2016 - 11:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Simpel side responsive design

Jeg vil gerne lave en simpel side som er responsive, men det vil ikke helt som jeg vil. Det ser fint nok ud så længe browserens bredde er større end 400px, men det bliver ikke mindre hvis bredden er mindre, som det gerne skulle. Kan det laves responsive?

<head>
<style>
.responsive {
  max-width: 95%;
}

.sbttn2 {
    font-family:tahoma,sans-serif;
    font-size:14pt;
    background: #D6E7EF;
    border-bottom: 1px solid #104A7B;
    border-right: 1px solid #104A7B;
    border-left: 1px solid #AFC4D5;
    border-top:1px solid #AFC4D5;
    color:#000066;
    height:40px;
    width:350px;
    max-width:95%;
    text-decoration:none;
    cursor: hand;
}
</style>
</head>

<body>
<div align=center>
<div style="width: 800px; max-width: 95%;">

<table width=100% cellpadding=10 cellspacing=0 border=1>
<tr><td>

Søgning:<br><br>

<form method=POST action="">

<input type=text name=id style="width:400px;" class=responsive><br><br>

<label><input type=radio name=select value=1 checked> ID</label><br>
<label><input type=radio name=select value=2> Stregkode / RFID</label><br>
<label><input type=radio name=select value=3> Tekst</label><br>
<label><input type=radio name=select value=4> <i>Alle</i></label><br>
<br>

<input type=submit class=sbttn2 value=Send>

</form>

</td></tr>
</table>

</div>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
27. oktober 2016 - 12:11 #2
alternativt skal du have lavet alting med %, men det giver problemer, når du feks skal angive feks margin/padding i px.

så den rigtige løsning er media queries som også er det diverse framework anvender bagved det smarte ydre
Avatar billede cht22 Professor
27. oktober 2016 - 12:53 #3
Tak det virker fint med media queries det vil jeg arbejde lidt videre med :)