Avatar billede Josephine123 Juniormester
28. oktober 2016 - 08:27 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Dropdown liste

Hej,
Jeg har lavet en datavalidering i et excelark og det virker fint på min computer, som har Excel 2016, men det fungere ikke på min kollegas computer, som har excel 2007. Jeg har gemt filen som excel macro-enabled workbook. Alle de andre formler og macroer virker fint.

Jeg håber I kan hjælpe mig med at besvare mit problem
Avatar billede supertekst Ekspert
28. oktober 2016 - 12:51 #1
Kunne du vise VBA-koden / sende kopi af filen?
Avatar billede Josephine123 Juniormester
28. oktober 2016 - 13:12 #2
Jeg har ikke lavet det ved hjælp af en VBA-kode. Jeg har blot brugt den funktion der hedder Data validation, som ligger under overskriften data. Herefter har jeg valgt den funktion der hedder list.
Avatar billede supertekst Ekspert
28. oktober 2016 - 13:32 #3
Ok
Avatar billede kim1a Ekspert
28. oktober 2016 - 13:33 #4
Prøv at oprette det den anden vej så, altså lav det i Excel 2007. Det er nok den nye version som den gamle ikke helt kan læse.
Avatar billede Josephine123 Juniormester
28. oktober 2016 - 14:08 #5
Jeg tror at jeg har fundet frem til mit problem. Jeg kan nemlig i excel 2016 refererer til et andet faneblad, men dette er ikke en mulighed, når jeg prøver i excel 2007. Har I en anden løsning på, hvordan jeg løser dette ? Min dropdown liste skal altså hente sin information fra et andet faneblad
Avatar billede excelent Ekspert
28. oktober 2016 - 15:37 #6
Ja du skal blot oprette et defineret navn på listen som refererer til listens placering
Avatar billede Josephine123 Juniormester
31. oktober 2016 - 09:59 #7
Tusind tak!.. Nu virker det :) Jeg skulle bare lige finde ud af hvordan man opretter et navn til listen...