Avatar billede webnord Praktikant
28. oktober 2016 - 11:04 Der er 7 kommentarer

Sort skærm

Hejsa

Har en pc, hvor der intet kommer på skærmen, (heller ikke ved opstart)

Har forsøgt med et nyt grafikkort og checket RAM.
Så må det jo være enten CPU eller motherboardet eller ???
Motherboardet er: gigabyte ga-ex58-ud4p

Nogle konstruktive forslag??

Hans
Avatar billede Slater Ekspert
28. oktober 2016 - 11:59 #1
Har du udelukket at det er selve skærmen eller kablet, ved at prøve den på en anden computer?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2016 - 13:31 #2
Har du flere porte du kan sætte skærmen til, og er du sikker på du vælger det eksterne kort når dette er monteret i bundkortet?
Avatar billede webnord Praktikant
28. oktober 2016 - 13:53 #3
Slater - Har prøvet en anden skærm/kabel
220661 - Nej det har jeg ikke set efter.

Skærmen fungerede indtil i går, hvor den blev tændt
Avatar billede INK Ekspert
28. oktober 2016 - 16:48 #4
Kan det være driveren til grafikkortet, der skal opdateres. Har oplevet en sort skærm på grund af windows opdatering.
Prøv at slutte anden ekstern skærm til.
Jeg kunne dengang starte op og logge ind via ekstern skærm, og så opdatere driveren.
Avatar billede webnord Praktikant
28. oktober 2016 - 17:10 #5
Ink - lyder plausibel men der kommer ikke engang tekst på skærmen under opstart
Avatar billede INK Ekspert
28. oktober 2016 - 17:48 #6
Formoder pc´en starter op på normal vis, men du kan bare ikke se noget på skærmen? I så fald er test på ekstern skærm jo en simpel metode. Så kan vi få checket hardwaresiden og driverdelen. Hvis der stadig er problemer, kan det jo være alt muligt som anført i #1, #2 og #3.
Avatar billede Bozzy Praktikant
29. oktober 2016 - 18:32 #7
Hej, hvis du har Windows 10, så kan du prøve når du trykker på tænde knappen at vente et halvt sekundt og derefter trykke 2 gange mere. Virkede på en pc som jeg hjalp med igår, viste sig at være som skrevet tidligere en Windows update der var gået i kage :)