Avatar billede hsund Juniormester
28. oktober 2016 - 11:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indsæt i synlige celler

Hej,

Kan nogle hjælpe med hvordan jeg indsæt kun i synlige celler, jeg har et Excel ark hvor jeg kan skjule nogle rækker, hvis jeg kopi (ctrl+C) fra ark 2 og bruger ctrl+V i ark 1 med de skjulte celler, så bliver alt indsat i både de synlige og skjulte celler, hvordan undgår jeg der bliver indsat i skjulte celler?

Hsund
Avatar billede supertekst Ekspert
28. oktober 2016 - 12:49 #1
VBA-koden anbringes "under" ark1

Dim fra_Ark As Worksheet, fra_AntalRæk As Integer, fra_Ræk As Integer
Dim til_Ræk As Integer

Sub kopieringTilSynlige()
    Set fra_Ark = ActiveWorkbook.Sheets("Ark6")        '<---- tilpas arkNavn
    fra_AntalRæk = fra_Ark.Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row

    til_Ræk = 1

    For fra_Ræk = 1 To fra_AntalRæk
        If ActiveSheet.Rows(til_Ræk).Hidden = True Then
            Do
                til_Ræk = til_Ræk + 1
            Loop While ActiveSheet.Rows(til_Ræk).Hidden = True
        End If

        fra_Ark.Range(fra_Ræk & ":" & fra_Ræk).Copy
        ActiveSheet.Rows(til_Ræk).Select
        ActiveSheet.Paste
        til_Ræk = til_Ræk + 1
    Next fra_Ræk
End Sub
Avatar billede Jessen Seniormester
28. oktober 2016 - 12:51 #2
Hej,

Start med at markere de kolonnen med de data du vil kopiere fra.

Under knappen 'Søg og vælg' kan man vælge 'Gå til speciel'.
Herunder kan du vælge 'Kun synlige celler'. Det er nu kun synlige celler som er valgt, og du kan kopiere og sætte ind derefter.

Ovenstående er ihvertfald gældende i Excel 2010. Har du en anden version, kan det være at menuen er lidt anderledes.