Avatar billede frem-ad Professor
28. oktober 2016 - 17:06 Der er 13 kommentarer

Start Windows 10 op uden adgangskode

Hej
Jeg har sat pc´en til ikke bede om adgangskode ved opstart på den her måde: 1  Start PC?en med angivelse af adgangskode 2  Højreklik på Windows logoet 3  Vælg ?Kør? 4  Skriv: netplwiz og tryk ?Enter? 5  I ?Brugerkonto? vinduet, der kommer frem, fjernes markeringen for ?Brugeren skal angive brugernavn og adgangskode for at anvende denne computer? 6  Klik ?OK? og bekræft den automatiske log-in mulighed med adgangskode (to gange). 7  Genstart computeren.
Normal så lukker jeg bare den bærbar og så går den i dvale, efter lidt tid, og jeg trykker på start knappen når jeg lukker den op og den starter op, uden og spørge efter kode men der starter den jo også med de skærm billeder som var da jeg klappede den i.
Men problemet er når jeg har lukket pc korrekt med tryk på Win sybolet og så Luk computeren eller Genstart så vil den have koden ved opstart...
Hvad gør jeg..
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2016 - 17:29 #1
Har du Microsoft konto eller lokal konto på computeren?
Avatar billede frem-ad Professor
28. oktober 2016 - 18:08 #2
Jeg har en Microsoft konto men hvad er det jeg bruger det ved jeg ikke
Avatar billede frem-ad Professor
28. oktober 2016 - 18:52 #3
problemet opstod efter en af de store opdateringer.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. oktober 2016 - 19:01 #4
Yup - det er en "feature", at du er tvunget til basal sikkerhed nu....
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2016 - 19:16 #5
#4 Man kan vel bare vælge at bruge en lokal konto. Her kræves der ikke koder ved opstart selvom man har opdateret.
Avatar billede frem-ad Professor
28. oktober 2016 - 19:32 #6
Jeg tænkte nok det var en opgradering af sikkerheden, men det var om man kun hoppe uden om det, eller det kun er efter dvale man kan komme uden om det
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2016 - 19:38 #7
Hvid du bruger dvale når du normalt lukker pc, kan du så ikke acceptere at indtaste koden når Windows kræver en genstart efter en opdatering?
Avatar billede frem-ad Professor
28. oktober 2016 - 20:35 #8
Og jo hvis det er sådan det er, så er det bare det, støre problem er det jo ikke, det undrede mig at, selvom jeg havde gjort hvad opskriften sagde og så vil den ikke, men så er det jo bare sådan det er, og på et tidspunkt kommer Microsoft nok med den altid skal have en form for kode.
jeg lukker normal bare låget/skærmen så er den sat til og gå til og slumre og så hvis jeg ikke åbner den inden ½time så går den i dvale det er noget msi sørger for, (jeg havde HP før og den blev ved med og stå i slumre tilstand)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2016 - 08:59 #9
"og på et tidspunkt kommer Microsoft nok med den altid skal have en form for kode"
Det tror jeg ikke de gør. Så skal de fjerne den "lokale konto" som der har været på computere i årtier, og det tror jeg ikke sker.
Avatar billede frem-ad Professor
29. oktober 2016 - 09:20 #10
Det må tiden jo vise, sikkerhedsmæssig er der jo ¨lidt¨ sikkerhed i koden. Men tak for svarene, trods der ingen løsning var . Men TAK
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2016 - 09:23 #11
Velbekomme.
Avatar billede Marting Forsker
29. oktober 2016 - 21:26 #12
Hej

Jeg ville prøve at skrive  til Microsoft Synes den ikke er rar.
Avatar billede TKR Praktikant
06. oktober 2017 - 16:46 #13
Hvis ikke du har fundet en løsning så prøv evt. følgende.

Åbn indstillinger ved at klikke på Windows ikonet i nederste venstre hjørne og derefter på: Indstillinger > Indstillinger for logon.
På siden der så kommer frem står der øverst;
Kræv logon
Hvis du har været væk, hvornår skal Windows så bede dig om at logge på igen?

Hvis der i boksen under teksten står ”Når pc’en vågner fra slumring”, så klik på den nedadvendende pil til højre for teksten, så udvides boksen og ordet ”Aldrig” bliver synligt. Klik på aldrig og luk siden ned. Det har virket for mig.