Avatar billede miboha Praktikant
28. oktober 2016 - 21:37 Der er 5 kommentarer

Asus Cerberus LED Keyboard

Jeg har næsten lige fået et Asus Cerberus LED Keyboard. Der har været både blåt og rødt lys i keyboardet, men det er væk nu. Jeg kan trykke på de taster som skifter farve på lyset, og så kommer der lys meget kort, men ellers er der intet lys.

Keyboardet er nyt og der har været lys i det fra start af, men ikke længere, og jeg kan ikke forstå hvorfor? Jeg har forsøgt at resette keyboardet og jeg har også forsøgt at skifte USB indgang, men uden held.

Er der nogen, som har et godt forslag til hvordan jeg kan få lyset til at virke?
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. oktober 2016 - 23:43 #1
Har du evt. prøvet at fjerne og reinstall driveren til dit keyboard ?
Avatar billede miboha Praktikant
29. oktober 2016 - 00:11 #2
Tak for dit svar!

Jeg har prøvet at finde en driver, eller rettere noget firmware. Men den pågældende firmware kunne ikke vælges ud for hvilket OS jeg har (Win. 10), men jeg prøvede alligevel at investere den, men uden held.

Jeg har også forsøgt at kigge på Asus' website for at indtaste serienummeret på mit produkt, men umiddelbart er der ikke keyboards på deres website, som man kan indtaste serienummer til.

Så jeg er lidt lost...?
Avatar billede miboha Praktikant
29. oktober 2016 - 00:22 #3
Som nævnt i ovenfor har jeg forsøgt at opdatere firmwaren, uden at få nogen effekt ud af det.

Selve drivere er der ikke noget af. Jeg tilsluttede tastaturet, og så installerede det selv nogle drivere/indstillinger, som den også skulle i følge manualen. Men derudover er der ikke nogen drivere, som skal installeres.

Jeg har kigget under kør/msconfig for at se om der er nogen indstilling nævnt, som måske var blevet deaktiveret i forhold til opstarten, men jeg kan slet ikke finde en sådan indstilling.
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. oktober 2016 - 00:25 #4
Er det samme fejl hvis du kobler det til en anden pc?
Avatar billede miboha Praktikant
29. oktober 2016 - 00:26 #5
Ja, fejlen er der også hvis jeg kobler tastaturet til en anden PC.