Avatar billede frederiklarsen74 Praktikant
01. november 2016 - 12:58 Der er 5 kommentarer

Job hos dem her

Hej Computerworld

Jeg er igang med at afslutte min webdesigner uddannelse, og jeg vil meget gerne have job hos det her webbureau: https://teasolutions.dk/ da jeg også selv kommer fra Ikast.

Er der nogen der har ideer til hvordan jeg skal gribe min ansøgning an.
Skal jeg møde op på adressen uanmeldt, eller skal jeg ringe i forvejen.

Hvad er jeres erfaringer

ps. jeg er lidt genert, så håber i kan hjælpe mig så det lykkes.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. november 2016 - 14:25 #1
Jeg ville sørge for at have en opdateret ansøgning og opdateret CV med under armen og så gå ned og banke på deres dør en dag.
Det er en god måde at få sparket døren ind på.
Og det er langt nemmere at "afvise" folk via telefon eller email/brev.
Men hvis de ikke har et job, så har de det jo ikke.
Men det du viser noget initiativ og viser noget gå-på-mod, det kan de fleste jo godt lide. :)
Så ned og spark døren ind og sig hej og fortæl hvem du er og om de kan bruge sådan en som dig.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2016 - 14:28 #2
Du skal ikke dukke op personligt. Send en uopfordret ansoegning til dem - PDF via email er OK. Foelg op med en telefon opringning efter en uges tid, hvis du ikke hoerer tilbage fra dem. Men respekter deres tid.

Soerg for at vaere synlig paa nettet, da de uden tvivl vil soege paa dig. LinkedIn profil. Egen hjemme side. Gerne lidt aktivitet paa relevante faglige fora.

Og saa vil jeg mene at det en karrieremaessig katastrofe at fokusere paa et meget snaevert geografisk omraade.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. november 2016 - 14:37 #3
#2: Hvorfor vil du ikke dukke op personligt? Jeg kan da ikke se noget negativt i det. Hvis ikke andet, så kan man da bare sige "hej" og efterlade ansøgning og CV.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2016 - 14:57 #4
@jakobdo

Jeg finder det for paagaaende. De har en virksomhed at drive. De har formentligt travlt (hvis ikke saa er der naeppe et job!).

Forestil dig den typisk kaotiske situation:
- chefen og saelgeren er ude og snakke med en ny potentiel kunde
- det teknisk team derhjemme er vildt stresset fordi deres stoerste kunde har lige ringet og fejlmeldt et alvorligt problem og de er bagud med noget til en anden kunde der skal vaere faerdigt om en uge
og saa staar der en jobansoeger i doeren. Ikke lige hvad man staar og mangler.

En email kan behandles naar man har tid. Chefen forwarder til tech leaden og beder ham kigge paa den. Og med lidt held saa laeser tech leaden faktisk ansoegningen en sen aften efter at han har puttet hans boern og lige har en halv til til at laese lidt af de administrative emails der har hobet sig op i inboxen i loebet af dagen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. november 2016 - 15:05 #5
Point taken. :)