Avatar billede ZeBa Ekspert
02. november 2016 - 04:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

WordPress startop

Jeg har i mine mange år oplevet og lavet mange ting, men sjældent løbet ind i noget så lidt intuitivt at bruge om WP.
Men jeg skal bruge en blog på min egen hjemmeside, og her så WP umiddelbart ud til at være den bedste løsning.
UMIDDELBART!
Installationen er der ingen problemer med, men når det idiotiske "Hello World" dukker op, hører al logik op. Jeg skal BARE bruge en lillebitte uskyldig BLOG, og jeg har ikke hverken råd eller tid til at købe manualer for flere tusinde kroner og gå på kurser i månedsvis for at lave en simpel opsætning. Så jeg forsøger at google mig frem til en kom-hurtig-i-gang manual - og det eneste der dukker op, er den ene anprisning af WP efter den anden - folk er sgu beskedne!
Nu har jeg vist forklaret, hvad jeg leder efter. Nogen der ved, hvor jeg kan finde det?
PS: Inden der var noget, der hed internet (det var tider) - lavede jeg et mailprogram, som kørte over telefonnettet. Det kunne enhver finde ud af uden at skulle bruge dage på google for at finde ud af det. Og godt det samme, for der var intet Google :)
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2016 - 06:42 #1
Jeg vil tro det er smag og behag om det er til at gå til, jeg har arbejdet med systemer der er meget sværere :)

Der er mange guides på nettet, men også mange forskellige muligheder og derfor bliver det lidt en jungle, alt efter hvilket tema du bruger kan der være forskellige måder at komme videre på, men her er et par guides til start af opsætning.

En hel række videoer til at forklare wordpress
https://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/Wordpress/v2_wordpress_kursus3.php

Dansk kom i gang guide
http://ordpress.dk/trin-3-tilpasning-af-din-hjemmeside-i-wordpress

Fin video guide
http://www.webdesigner.dk/wordpress-blog/
Avatar billede ZeBa Ekspert
02. november 2016 - 06:59 #2
Ja, der findes utvivlsomt mange langt mindre tilgængelige - men nok ingen, som også betragter enkefru peitersen i Vendsyssel som del af deres målgruppe.
Men tak for svaret :)