Avatar billede JohnPaulJones Praktikant
03. november 2016 - 22:23 Der er 5 kommentarer

At bruge udelukkende sin egen router?

Hej alle sammen!

Jeg har internet hos fullrate og har selvfølgelig deres router stående. Jeg har fornylig købt en ny router da jeg synes at FR's router ikke har et stærk nok WiFI signal. Jeg føler at den er for svag i signalet til at alle i huset er tilfredse.
Når en eller to personer er online går det lige, men så snart den tredje eller fjerde kommer på bliver det langsomt, og her snakkes ikke engang om når det spilles online. Hvad mit spørgesmål egentlig er, kan man omgå FR's router fuldstændig? den nye router har ikke indbygget modem. Kan man købe modemer nu om dage som er hurtige nok til en 50/10 forbindelse?
Håber dette giver mening for nogen herinde.
På forhånd tak for svaret!
Avatar billede INK Ekspert
03. november 2016 - 22:47 #1
Oplys lige hvilken router du har.
Men den burde uden problemer kunne klare 50/10, hvilket er en fin forbindelse. Streaming af tv til 4 enheder burde ikke være noget problem.
Hvis du gerne vil benytte din egen router, så kan du slå det trådløse fra på FR routeren og så forbinde med kabel til din egen router. Så bruger du modem delen og DHCP serveren i FR router og trådløs i den nye. Det er dog vigtigt at gå ind i opsætningen for den nye router og slå DHCP serveren fra. Der må ikke være 2 DHCP servere igang samtidigt.
Hvis du har placeret FR routeren i den ene ende af huset, så kan du placere den nye mere centralt, så dækningen bliver bedre. I så fald kan du også bruge det trådløse i begge bokse.
Avatar billede INK Ekspert
03. november 2016 - 22:49 #2
Jeg formoder den nye router sender på både 2,4 GHz og 5 GHz båndet. Det gør den gamle router måske ikke?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2016 - 11:26 #3
Jeg kender ikke til Fullrate, men TDC og Yousee (selvom det er det samme) tillader at du sætter din egen router/modem til;
Og ja, du kan sagtens købe en trådløs router med indbygget modem - og her kan du også gå meget op i hastigheden;
jeg selv har dog det samme setup som #1 beskriver: min egen trådløs router sat bag modemmet - virker ganske glimrende - og hvis du skifter udbyder, har du stadigvæk din egen trådløs router + dens opsætning;
Avatar billede jk45 Forsker
21. november 2016 - 06:22 #4
Fullrates router som er den nye model tilbyder både 5 og 2,4 GHz ud over dette er det ikke bare lige at sætte eget vdsl modem og egen router på en fullrate forbindelse. Linien er nemlig låst til mac adresse og vci/vpi skal være korrekte også
Avatar billede storgaard Juniormester
01. december 2016 - 04:54 #5
Yes sørg for at have en router der kan køre 5 Mhz, så du kan teste det. Det rækker lidt kortere, men har et godt signal. Måske er der for mange netværk på samme frekvenser? Du burde fint kunne tilslutte en anden router, men du mister (naturligvis) supporten hos udbyderen...