Avatar billede Xs_Razr Seniormester
04. november 2016 - 11:17 Der er 3 kommentarer

Fedora

Hej

Jeg er blevet anbefalet, at prøve at køre OS Fedora. Jeg er bare lidt i tvivl om, hvordan man installerer det og kører det optimalt.

Umiddelbart så tænker jeg, at man henter det og installerer det på et USB-drev eller en DVD og kører den derfra?

Har ingen erfaring med det overhovedet, så er meget nysgerrig for at høre fra andre der har prøvet det, eller eventuelt selv kører det.

På forhånd tak!

/Lasse
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2016 - 13:21 #1
Hej Lasse.
Nu har jeg ikke prøvet Fedore, så jeg ved ikke om det er på samme måde som med Mint og Lubunto.
De to kan man "prøve" før man installerer, og det kører derfor fra installations mediet som du under alle omstændigheder skal oprette. Jeg oprettede mine på en genskrivbar dvd. Men usb virker også fint.
Avatar billede Xs_Razr Seniormester
04. november 2016 - 13:45 #2
220661
Fedt at høre og mange tak!
Jeg er i gang med at oprette installationsmediet nu, og så ser jeg om jeg kan få min pc til at boote fra mit USB-drev efterfølgende.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2016 - 14:23 #3
Velbekomme. God arbejdslyst. Kommer den til at køre meld tilbage hvordan den virker, og hvor meget der følger med systemet.

Med Lubunto der er den mest skrabede version , kan man på software center hente flere programmer efterfølgende.
Mint er en mere komplet løsning, hvor man også kan hente flere programmer hvis dette ønskes.