Avatar billede ranni Forsker
08. november 2016 - 12:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kodning af D-Link DWR-921. med SIM kort

Win 10 64 core i7
Hej.
Kan jeg sætte kode på netforbindelsen uden at forbinde router med kabel.
Jeg bliver mindet om usikker forbindelse gang på gang af Bitdefender 2017.

(jeg er stærk handicappet og kan ikke selv foretage noget manuelt, kun taste)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2016 - 12:49 #1
med logind med ip 192.168.1.1
Avatar billede eyvind Seniormester
10. november 2016 - 22:27 #2
Du skal logge ind i din router og bestemme hvad der må få adgang til din router og dit netværk som jo er din router..............dermed tilladelse til internettet.

Der er dog en chance for at du bliver smidt af routeren - så det er bedst at gøre det med kabelforbindelse til routeren.
Avatar billede ranni Forsker
10. november 2016 - 23:00 #3
OK Jeg vil prøve,når jeg får besøg af en kyndig person, der kan  se forskel på stikkenes udformning og ved lidt IT.
Avatar billede eyvind Seniormester
11. november 2016 - 10:06 #4
Ok  god idé.

Et netstik og et nyere telefonstik ligner hinanden i enderne af ledningen.
Men forskellen er størrelsen - netstikket er det største.
Netstikket passer ind i computeren, og tages fra ved at klemme lidt på den lille plast vinge. Stikket sidder rigtigt når der lyder et lille bitte klik, og ved tilslutning af routeren vil der blinke et par små lamper ved stikket på computeren.
Din router har sikkert 5 styk huller til netstik og det er 1 styk WAN og 4 styk LAN.
Wan er internettet og sidder alene.
LAN er dit eget lokale netværk, og de sidder lige ved siden af hinanden.
Det er ligemeget hvilken af de 4 du bruger når du vil indstille routerens sikkerhed.
Netværks tilkobling foretages altid efter opstart af router.
start router..................vent et par minutter.............start computer
Når du skal tilgå routeren og har startet en browser.
skriv http://192.168.1.1
enter
bruger = admin
password = admin  (hvis ikke der står noget andet i din routers brugsanvisning).

Er du i tvivl ............................så spørg bare her i denne tråd.
Der er mange som kan hjælpe.
Avatar billede ranni Forsker
11. november 2016 - 11:28 #5
Tak Eyvind.
Problemet er også, at jeg heller ikke kan tale mere og bede om, hvilket kabel skal i hvad.
Nu kan jeg da supplere mine fagter med din tekst, måske kan endog min kone så finde ud af det.
Avatar billede eyvind Seniormester
11. november 2016 - 14:58 #6
Ja det er da muligt din kone kan fungere som dine hænder så.

Her er et sted hvor du kan kontrollere om din computer er nogenlunde sikker, over for angreb udefra.

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Rul ned og klik på "proceed"
og så ned og klik på All serviceport
Den vil fortælle hvilken ip adresse du har og så i gang med at teste dine porte.
Den laver ikke andet end at kontrollere.
Sådan ser min ud efter en test.
http://peecee.dk/upload/view/463131
Avatar billede ranni Forsker
11. november 2016 - 15:34 #7
Hej igen Eyvind.
Min test er også helt grøn.
Hvad siger det så ???
Avatar billede eyvind Seniormester
11. november 2016 - 17:15 #8
Det betyder at din router har boksehandsker ud mod det store internet.
Eller der er ingen som kan se din router.

Men hvis din router ikke er sat til kun at tillade dine trådløse apparater så er der en svag mulighed for at evt. computere i nærheden kan komme ind og bruge dit internet. Og hvis de er kloge nok også kan komme ind og drille.

Nede ved uret er der et ikon for trådløs forbindelse.
Ved klik på den, kan du se hvordan din router er sat op - altså om den er sikret. Din router bør være den øverste med flest buer.
Der bør stå..................... tilsluttet, sikret
Du bør ikke tilgå routere som ikke er sikret.

Og det er evt. det der skal indstilles i din D-link
Avatar billede ranni Forsker
12. november 2016 - 19:36 #9
Hej Eyvind.
Ja !!!
Der står tilsluttet og .......  åben.!!!
Så er der lige det, at jeg skal ind og sikre.
Så bliver jeg lidt usikker , jeg venter så på at en lidt mere kyndig på kabler og stik.
Jeg er bange for at miste forbindelsen evt. med mit fumleri og så kan jeg jo ikke bede om hjælp.
Tak for at du brugte tid på at hjælpe mig.
Avatar billede eyvind Seniormester
12. november 2016 - 21:05 #10
En god ide er at læse manualen for den router.
Der hvor du og din hjælper skal hen når routeren når i er i opsætningen er her:
D-Link > setup > nework settings > rulle ned og enable DHCP og enable DHCP resevation og tillade blandt andet din egen coputer.

Ja det lyder indviklet.....................det er heller ikke så nemt.

Man kan altid tilgå ruteren og nettet via kabel.
Man kan resette routeren med en clips der er rettet lidt ud.
Det står også manualen.