Avatar billede cbuch Novice
08. november 2016 - 22:04 Der er 8 kommentarer

Skift Farve i teksten

Hej

Jeg har et dato felt hvor jeg skriver en dato i acces formular og jeg har et andet felt hvor den køre en DatoForskel hvor dette felt skal blive rødt når der = eller < 3 år hvor dan få men det til at gøre dette

mvh
carsten
Avatar billede fdata Forsker
09. november 2016 - 09:34 #1
Brug "Betinget formatering" på fanen "Formater".
Avatar billede terry Ekspert
09. november 2016 - 11:20 #2
If you haven't used conditional formatting here's a link. Not for a date field but an explanation on how it works

https://support.office.com/en-us/article/Video-Highlight-data-on-forms-by-using-conditional-formatting-44fe5b63-b6fa-48ea-966e-b5e54eb072b0
Avatar billede Tago Juniormester
09. november 2016 - 13:29 #3
i VBA kan du sætte farverne således:
Me!txtPastDue.BorderColor = lngRed
Me!txtPastDue.ForeColor = lngRed
Me!txtPastDue.BackColor = lngYellow
Og så er det jo sådan set bare at lave en IF, THEN ELSE
Avatar billede terry Ekspert
09. november 2016 - 13:42 #4
Tago, try doing that in continuous form
Avatar billede terry Ekspert
15. november 2016 - 09:45 #5
?
Avatar billede Tago Juniormester
15. november 2016 - 11:17 #6
Avatar billede terry Ekspert
15. november 2016 - 12:49 #7
That's not a continuous form, it only shows one record at a time. That would work, but if you have more than one record displayed then all records will be affected by the code.
Avatar billede terry Ekspert
15. november 2016 - 12:50 #8
but without a comment from the person wanting help then how do we know which method to use :-)