Avatar billede Jensenjo Juniormester
10. november 2016 - 09:30 Der er 3 kommentarer

C5 Rapporter

Jeg sidder og skal lave en rapport med udskrift af varer leveret - samt beløb pr. line derudover skal jeg bruge en total pr. ordre og en grandtotal pr. kunde - med leveret en eksakt dato.

Jeg bruges SalesTableArch - og SalesLineArch - og kan sagtens få den til at tælle sammen på ordrer - men ikke på Grandtotalen. Rapporten kommer ud fra SaleslineArch - og ved godt det er der problemet ligger - har forsøgt med TmpAccountSum - men er ikke sikker på, jeg er inde på det helt rigtige

Håber der er en eller anden, der kan hjælpe
Avatar billede adnb Juniormester
11. november 2016 - 16:45 #1
Kan det være fordi du gennemsøger SalesTableArch med indexet NumTransIdx? Hvis ja, kan løsningen være at skifte til AccountIdx. Så vil jeg anbefale at laver en variable til Grantotalen, lade den tælle sammen på SalesLineArch og udskrive den ved Index-Break triggeren på SalesTableArch når AccountIdx skifter. Udskriv den via en Control linje.

En anden løsning kunne være at bruge CustTable og InvenTrans. På InvenTrans har du dato som leveringsdato og hvis du filtrere på InvenStatus = 1 (følgeseddel) HVIS priserne er korrekte på leveringstidspunktet.

Men prøv løsning 1 først. Jeg tror den vil udføre opgaven.
Avatar billede Jensenjo Juniormester
18. november 2016 - 10:29 #2
Hvad sætter du ind index-break
Avatar billede adnb Juniormester
22. november 2016 - 11:46 #3
Forudsat at AccountIdx er sat på SalesTableArch og at du har lavet en Control linje i rapporten med tallet 1 - hvori du udskriver "grandtotalvariable" evt. sammen med en ledetekst:

IF (Breaklevel) == 1 THEN //Når kontonummer på ordre skifter
#Rep_EXECUTE(1)    //Udskriver Ctrl 1 linjen
SET "grandtotalvariable" = 0    //Nulstiller variablen, så næste konto kan blive talt op.
ENDIF

MVH Asger, XPI ApS