Avatar billede tiger_dk Mester
11. november 2016 - 23:00 Der er 2 løsninger

Prøve at kalenderlys i Visual Studio, men hvordan ?

Hej

Jeg kunne godt tænke mig, jeg ved overhovedet ikke om det kan lade sig gøre, at lave et kalenderlys i Visual Studio i C#, jeg er totalt grøn i programmering, ide jeg er ved at lære det, men er jeg er ved at have lært debasiske ting, variabler og datatyper osv. !

Jeg kan så anbefale den her side: https://www.nemprogrammering.dk/ den har hjulpet mig, den er virkelig god !

Jeg er ved at uddanne mig til IT-supporter,  og i den henseende skal vi igennem programmering osv. !

Hvis jeg skulle skrive noget, hvad af kode skulle der så stå ?

Hjælp søges !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2016 - 05:42 #1
det er jo grafisk..

først skal du kode lyset, logisk.
dvs, det har en højde, og en brændehastighed.
kod et objekt, så et lyd på 20 cm, brænder med på lad os sige 12 timer.

så skal du grafisk tegne et lys, og reducere dets længe (det beregner dit objekt), og
der skal være en animerende flamme.

step by step - start med at sige der er 20 cm, som reduceres til 0 cm, på 12 timer.
så kommer du igang.

mht grafik, google det.

jeg startede med text mode, og lavede en hund der sover eller spiser.
tiden den sov var random, og så vågnede den op og spiste, hvorefter den igen sov random tid.
Avatar billede tiger_dk Mester
15. november 2016 - 14:11 #2
Det lyder meget kompliceret