Avatar billede pvn Juniormester
12. november 2016 - 12:13 Der er 12 kommentarer

Hvilken printer skal jeg vælge?

Hej
Jeg har i dag en Canon printer, som jeg på trods af stort blækforbrug, er ganske tilfreds med. Desværre er der ikke udviklet drivere til den, der understøtter windows 10 eller de nyeste OS versioner.

Printeren skal kunne printe i A4 og mindre formater i foto kvalitet
Printeren skal kunne scanne og kopiere.
Printeren skal kunne anvendes via wifi
Printeren skal gerne have et fornuftigt blækforbrug

Hvilken skal jeg vælge?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2016 - 12:39 #1
Har ikke selv de behov for print som du har, og har derfor en laser printer der ikke tørrer ud. Men måske nogle fra denne test kunne være en mulighed?
http://forbrugsguiden.dk/printer-test-de-bedste-printere/
HP Pro printerne har de sidste år fået gode anmeldelser på udskriftskvalitet og pris pr udskrevet side. Og det fortsætter de med i denne test.
Avatar billede pvn Juniormester
12. november 2016 - 14:49 #2
Tak for din besked.Har tænkt over din pointe ang. toner ikke tørre ud.
Hvilken laser printer har du?
Hvad koster en tonerpatron?
Avatar billede wjens Guru
12. november 2016 - 18:59 #3
Der er rigtig mange printere, der kan klare det du beder om. Hvis du har adgang til Forbrugerrådet/Tænks hjemmeside, så se deres seneste test af printere - både blæk og laser. Prisen for toner/blæk pr. print svinger enormt i deres opgørelse.
Avatar billede eyvind Seniormester
12. november 2016 - 20:10 #4
Jeg bruger Canon blæk printere fordi jeg hos firmaet billigmedien.dk kan købe hele sæt af favepatroner.
Så det første jeg gør inden der købes ny printer, er at kigge om der kan købes billige patroner.

Eks. Min Canon Pixma 5250 med scanner kopiering print på CD og trådløs (som dog er koblet fra da der er så meget snak om usikkerhed omkring det)
Dobbelt sæt:
http://www.billigmedien.de/index.php?page=products&product_id=8468
Hvis jeg gad flytte chippen over er de endnu billigere.
Til ligegyldige print i sorthvid bruger jeg en Brother HL 2135W
Avatar billede kurtba Ekspert
12. november 2016 - 23:36 #5
Det er dyrt eyvind. Du kan få 5 sæt for samme pris her:
https://www.google.dk/search?q=excel+2016+news&ie=&oe=
Til pvn
Når man skal vælge printer er et godt udgangspunkt gerne, at de billigste er dyrest i drift. Så vælg aldrig en, hvor farvepatronerne ikke er i hver sin patron.
Nu ved jeg ikke, hvad prisleje du snakker om, men hvis du vil holde dig til Canon kunne det f.eks. være MG5750
http://www.edbpriser.dk/all-in-one/canon-pixma-mg5750-id-11586485.aspx
Den kan du købe patroner til her
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=mg5250&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR11.TRC1.A0.H0.Xmg5750.TRS0&_nkw=mg5750&_sacat=0
Ca. 600 kr. for 4 sæt.
Det er meget typisk, at uoriginale patroner til de nyere printere koster noget mere end til dem, som bare er et par år gamle.
Jeg måtte for nylig skrotte min gamle Canon, som jeg købte patroner hjem til for 8 kr. stykket incl. forsendelse. Den jeg så købte i stedet for mg7550, kostede 400 kr. mere, men til gengæld kan jeg købe patroner til 200 kr. for 6 sæt.
Mg 7550 er vist ikke så let at få fat i mere, og efterfølgeren mg7750 er oppe i ca. 200 kr. for et sæt. Så det kan betale sig at kigge sig for.
Søg altid hos ebay.de
Selv når du finder et firma via ebay.de, så vil det normalt være noget dyrere, hvis du efterfølgende går direkte ind via deres egen hjemmeside. Så det skal man holde sig fra.
Bemærk i øvrigt, at hvis du vælger en Canon med 6 patroner, hvoraf den ene er grå, når du så finder tilbud på ebay, så er det ikke altid, at den grå følger med. Dels sælges der sæt uden grå og dels sælges der sæt med 6 patroner, men hvor der så er en ekstra sort - og ingen grå. Den grå er dyr at købe for sig selv, så find altid de sæt som er komplette fra starten.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2016 - 23:40 #6
#2 Jeg har en  HP Pro Laserjet printer MFP M176
Kassetterne der er i printeren koster ca 300 pr stk, men jeg mener der er 3000 udskrifter i dem.
Men i forhold til den gamle officejet printer g 55 jeg havde før i tiden, så er den langsom til at udskrive en enkelt side.
Men den holder længe på toneren. Hvor god den er til billeder ved jeg ikke, men efter hvad jeg har læst er en blækprinter bedst til dette formål.
Avatar billede eyvind Seniormester
13. november 2016 - 09:36 #7
kurtba - din henvisning til printerpatroner er vist smuttet. :-)
https://www.google.dk/search?q=excel+2016+news&ie=&oe=
Avatar billede kurtba Ekspert
13. november 2016 - 22:58 #8
Avatar billede pvn Juniormester
14. november 2016 - 21:42 #9
Nogen der har erfaring med en af disse 5 printere:
_Canon PIXMA MG5750, set til 562 kr. / 19? for 1x blæk
_Canon PIXMA MG6850, set til 615 kr. / 19? for 1x blæk
_Canon PIXMA MG7750, set til 1.019 kr. / 24? for 1x blæk
_HP Officejet 6820 e-All-in-One, set til 651 kr. / 22? for 1x blæk
_HP Officejet 7612 Wide Format e-All-in-One, set til 1.183 / 16? for 1x blæk
Avatar billede ClaraL Novice
28. oktober 2017 - 19:34 #10
Der findes heldigvis masser af disse online test- og forbrugermagasiner, men man skal også sortere lidt i dem. Jeg er selv mest til den hos https://testfabrikken.dk/printer-test/ Det er bare en gennemarbejdet printer test, som gør at når man har læst den igennem, så er man ikke i tvivl om hvilken printer man skal vælge.

Er personligt selv til printer med laser - Synes slutresultatet bliver klart bedst.

/Clara
Avatar billede jalved Ekspert
28. oktober 2017 - 20:05 #11
#9 Jeg har selv en Canon Pixma - dog ikke en af de modeller, du lister op. Men er fint tilfreds - og den kan i øvrigt alle de ting, du nævner i starten.

Efter at have brugt de første originale patroner har jeg bare købt kopi-patroner via Ebay eller Amazon siden. Sidst købte jeg fire sæt - 20 patroner i alt - for under 100 kr.

Jeg synes kvaliteten på kopipatronerne er fin nok. Men printer heller ikke fotos ud, der skal gemmes i lang tid fremover - man siger jo, det kan have betydning, hvis kvaliteten måske ikke er den bedste. Men jeg ved ikke, om det faktisk har nogen betydning - eller om det blot er en skrøne.
Avatar billede wjens Guru
29. oktober 2017 - 09:32 #12
Clara #10: alle dine indlæg på Eksperten er ret enslydende og henviser tilfældigvis til den samme hjemmeside. Reklame?