Avatar billede falbe- Praktikant
13. november 2016 - 13:48 Der er 5 kommentarer

almindelig udskrift med "skygger"

min 5 år gamle Epson stylus SX424W virker udmærket men udskriften er med skygger på alle bogstaver, så det er svært at læse teksten, mon den er klar til udskiftning? Jeg har prøvet alle rense og rusteringsprocesser i printeren, men er ellers en novice med den slags!
Avatar billede ebea Ekspert
13. november 2016 - 14:08 #1
Det var noget af et åbent spørgsmål ;-)
Det kan jo bero på flere ting, og dermed også om du skal investere i en ny! Der er jo både patroner, dyser, og papir som spiller en rolle i det samlede billede. Men da du jo har kørt rense, og justeringsprocesser, så er der kun papir tilabge, og det har du formentlig også eksperimenteret med.
Og så er der vel kun at sige, at en 5 år gammel Blækprinter, nok er klar til udskiftning.
Køb en Laser printer, og slip for alle problemerne med Blæk! Laserprintere i dag, er nede i en pris, hvor stort set alle kan deltage ;-)
Avatar billede INK Ekspert
13. november 2016 - 21:53 #2
Formoder du også har anvendt "print head alignment"? Er i manualen omtalt som en justeringsmulighed.
13. november 2016 - 22:40 #3
HEJ,

Hvis du går i DOS modus (osse kendt som COMMAND-mode) og skriver en ren till en fil og sender denn tekst-fil til din printer  (ikke nogen for for grafik) - hvordan ser det ud ?

Kristian

.
13. november 2016 - 22:44 #4
DAMN-

skriver en ren til  -->  SKRIVER EN REN TEKST TIL ...  (altså uden grafik og uden ÆØÅ  )...

f. eks 10 til 15 linier med lange og korte ord ..  (skriv evt et æventyr af  -hvis du savner tekst  / lave æøå om til ae oe og aa)  max 8o positioner lange med CR og LF

KR
Avatar billede komsam Juniormester
14. november 2016 - 09:39 #5
En mulighed kunne være at du (som jeg) "leger" lidt med forskellige skrifttyper og derved kommet til at opsætte tekst med skygge?. Prøv evt. at skrive i word og derefter i excel eller et andet tekst program, en tekst, så vil det vise sig?