Avatar billede dorthe_lind Seniormester
14. november 2016 - 17:20 Der er 1 løsning

C5 version 4.3 Lagerregulering

Hej
Er nysgerrig på hvordan C5 regulerer vareforbrug i version 4.3?

Gør den det automatisk ved bogføring af købsfaktura (også med tilbagevirkende kraft) og indtil da (ved minus antal) ved at bruge kostprisen, der står i kartoteket?

Det har jo skiftet lidt frem og tilbage......

Er det overhovedet nødvendigt at lave lagerregulering i version 4.3 for at få lageret til at stemme med finanskonti (lager)?

På forhånd tak
Dorthe Lind
Avatar billede cfive Juniormester
25. januar 2017 - 10:54 #1
Hej Dorthe
Jeg kan se, at denne har ligget åben en rum tid...

I manualen til v2008 står der:  " Fra og med indførslen af afmærkning i C5 (vers. 2008) foretages automatisk regulering af vareforbrug / kostbeløb i takt med at afmærkningen finder sted. Det er med andre ord kun i ældre versioner af C5, at lagerreguleringskørselen finder anvendelse. "
OG
"Hvis lagerposteringerne åbenpostredigeres via Lager/Periodisk bogføres evt. reguleringer, når de markerede posteringer udlignes."
Så ja, afmærkes posterne, vil lagerreguleringen blive foretaget automatisk.