Avatar billede kualle Juniormester
16. november 2016 - 08:29 Der er 3 kommentarer

Outlook 2016 automatisk gemme filer til drev uden at åbne outlook

Hej

Er der nogen mulighed for at få Outlook 2016 til at gøre en handling som at skrive en mail attachment til et drev, uden at jeg er nødt til at have outlook åbent?

Mange hilsner,
Sander Ehmsen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. november 2016 - 08:43 #1
Der kan jeg ikke lige komme på noget der vil virke. Med mindre du sætter en anden mailklient end outlook op, til at hente dine mails.

Du skal på en eller anden måde have fat på den mail, der er vedhæftet noget i. Det skal du bruge en mail-klient til, eks. outlook. Og sådan en kan ikke arbejde, hvis ikke den er startet :-)

Så kan det ske du kan gå et skridt længere tilbage, hvis du eks. modtager dine mails via en Exchange løsning - så vil man kunne tilgå mails fra serveren, og dermed lave en løsning den vej... - men hvis du så ønsker at gemme på et lokalt drev, skal serveren have adgang til det, så det bliver mindst lige så bøvlet.

Så ud fra oplysningerne, er det korte svar nej.
Avatar billede kualle Juniormester
16. november 2016 - 08:50 #2
Hej Ole

Tak for dit svar.

Er der nogen mulighed for, at jeg kan se stien til serveren derfra, hvor jeg sidder?
Jeg er desværre nødt til at bruge outlook, da der et lukket system, som jeg kan sende mailene til i et rapporteringsprogram.
Avatar billede supertekst Ekspert
16. november 2016 - 10:27 #3
Hvor forestiller du dig at den udførende VBA-kode skal være lagret?