Avatar billede Peter Thomsen Praktikant
16. november 2016 - 12:29 Der er 5 kommentarer

Outlook mal konti

Jeg har afbrudt opsætning af en ny mailkonti fordi outlook "frøs" i forbindelse med aftestningen. Nu vil outlook ikke starte op fordi den ikke genkender den uafsluttede mailkonti. Er der en måde at komme ind i mail-opsætning og slette den konti som skaber problemet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. november 2016 - 12:48 #1
Gå i kontrolpanelet og find ikonet der hedder "Mail 32bit" - her kan du slette den defekte profil.

Vælg evt. at sortere elementerne i kontrolpanelet oppe i højre hjørne, hvis ikke elementerne vises som ikoner.
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2016 - 12:52 #2
Oplys lige Windows og Outlook version/årgang.
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2016 - 12:54 #3
I Windows 7 kan du gå i kontrolpanel under Post og se/slette din profil. Jeg kører Outlook 2010.
Avatar billede Peter Thomsen Praktikant
16. november 2016 - 14:31 #4
Tak for forslag. Jeg kører win 10 og office 365. I min oversigt over mailkonti er der kun én (nemlig min egen) og den jeg forgæves har forsøgt at oprette - og som blokerer min outlook i opstarten, fremgår ikke på listen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. november 2016 - 21:41 #5
Så skal du nok ind og kigge under "datafiler" i samme ikon. Sørg for at der kun er den primære (den du ikke kan slettet).

Er det helt sort, sletter man normalt hele profilen og begynder forfra - det er uendelig let hvis du får dine mails direkte fra en exchange server. Kører du pop3 op imod en "gammeldags" mailudbyder, der ikke har dine gamle mails liggende, er det noget mere omstændigt, da du så skal sørge for ikke at slette din datafil.