Avatar billede Henrik Juniormester
16. november 2016 - 22:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stifinder - tilføje # på et filnavn?

Hejsa,

Jeg har ofte en del filnavne (via stifinder) som jeg skal sætte # foran - (så bliver de efterfølgende loaded til XL).

Er der nogen let måde at gøre det på, så jeg ikke hver gang skal markere det enkelte filnavn og derefter manuelt tilføje "#"?

På forhånd tak
Henrik
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2016 - 22:55 #1
svaret er nej - når du omdøber, markeres hele navnet
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
17. november 2016 - 01:01 #2
Der findes mange værktøjer, som kan omdøbe mange filer på én gang, og som du kan downloade gratis. Her er link til en side, som har review af nogle af værktøjerne:
http://www.techsupportalert.com/best-free-rename-utility.htm

Du kan også prøve at google efter noget i retning af "free file renamer tool". Så finder du masser af hits.

Det er altid vigtigt at være forsigtig, så man ikke får installeret noget, som giver problemer. Det er op til dig at vurdere.
Avatar billede hjolsen Ekspert
17. november 2016 - 05:36 #3
Stifinder kan godt omdøbe mange filer på en gang :
Marker de filer du vil omdøbe , højreklik på en af disse og vælg omdøb
skriv det nye filnavn+ tal i parrentes  (feks    #filnavn(1)    filerne omdøbes så til  #filnavn(1) , #filnavn(2) , .....osv )
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
23. november 2016 - 18:44 #4
Gode gamle DOS kan måske klare det?