Avatar billede simon76 Praktikant
19. november 2016 - 14:19 Der er 5 kommentarer

Mappe eksternt NAS drev?

Hej,

Jeg er ved at sætte en Synology DS916+ op, men kan ikke mappe drevene udefra.. Jeg kan sagtens tilgå serveren via quickconnect.

Jeg synes at jeg har fulgt WebDAV-vejledningen, men stadig ingen kontakt..

What to do?

Mvh Simon
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2016 - 14:46 #1
Jeg kender ikke dette drev, men hvis du med udefra mener over internettet, så kunne det jo være et firewall problem?
Avatar billede simon76 Praktikant
19. november 2016 - 20:54 #2
Kan det også være et firewall problem, når jeg godt kan tilgå den via en browser?
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2016 - 22:03 #3
Vi har nået grænsen for min viden ;-)
Avatar billede puren Ekspert
21. november 2016 - 01:41 #4
du kan ikke mappe det via \\<ip>\<share> over nettet bare sådan lige.... i første omgang vil din router stoppe dig og eller vil din ISP

men der er jo muligheder....

VPN (så kan du mappe dig \\<ip>\<share>)

ellers skal du over i Ftps, Ftp eller webdav..

var jeg i dine sko ville jeg vægle FTPs på din synbox og så installer netdrive på min computer til at håndter forbindelsen
Avatar billede nfssister Forsker
18. december 2016 - 20:02 #5
Som #4 siger, WebDAV er noget ikke at foretrække. Vil helt klart anbefale at sætte VPN op på din NAS (husk at åbne porte i din router til NAS)
Så kan du f.eks. på en PC'er logge på VPN og have direkte adgang til din NAS via stifinder :)

VPN er en APP til Synology du kan hente gratis:
https://www.synology.com/da-dk/knowledgebase/DSM/help/VPNCenter/vpn_setup
Her står også det med portene :)