Avatar billede fjorbak Seniormester
20. november 2016 - 11:12 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Movie Maker

Jeg har aldrig brugt movie maker, og har derfor nogle problemer med at gemme i formater andre kan læse, eks. MP4 m.m. hvad gør man.

For øvrigt har jeg været medlem på denne side i over 14 år men ikke haft så megen brug for hjælp de sidste år, men alle mine point hvad er der sket med dem.
venligst
Jan Fjorbak
Avatar billede Slater Ekspert
20. november 2016 - 11:22 #1
Point er afskaffet: http://www.computerworld.dk/eksperten/det-nye-eksperten

Og så vidt jeg ved kan Movie Maker kun gemme i Microsofts eget videoformat, WMV. Her står noget om hvordan: http://www.digitalcitizen.life/saving-windows-live-movie-maker-projects-video-files

Hvis du vil have mp4, er du nødt til at konvertere det selv med et andet program bagefter. Igen, det var sidst jeg brugte det, hvilket er lidt siden, men en hurtig Google-søgning siger mig ikke, at noget er ændre. Men jeg skal ikke garantere.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2016 - 11:23 #2
Som alle andre her  på Eksperten er alle point væk efter systemet blev ændret i foråret.
Håber du får hjælp med Moviemaker. Jeg har ikke erfaring med den.
Avatar billede fjorbak Seniormester
20. november 2016 - 12:00 #3
Hum derfor. Tak for svaret omkring point.

Men det med at konverterer hvad bruger i så der af programmer jeg har intet forstand på movie maker, men har haft adobes men licensen er udløbet og og syntes ikke jeg vil købe en ny, sagde du nærig så ja. ;-)
Avatar billede Slater Ekspert
20. november 2016 - 12:05 #4
Jeg har kun selv brugt MediaCoder og Microsoft Expression Encoder. Begge gratis.

Husk at gemme den oprindelige WMV i højest mulige kvalitet, da der altid ryger lidt kvalitet i en konvertering. Hvis videoen skal nedskaleres og komprimeres, er det bedst at gøre det under sidste trin.
Avatar billede fjorbak Seniormester
20. november 2016 - 12:16 #5
Jeg har læst eller set dit første link "slater" og forstår godt at det program er gået lidt i glemmebogen, eller er det nu også det for jeg syntes at der er flere som er umiddelbart glade for.
Avatar billede INK Ekspert
20. november 2016 - 12:27 #6
Movie Maker er en del af Windows Essentials pakken fra 2012.
Den anbefales ikke til Windows10 af Microsoft på hjemmesiden. Windows Live Mail er også en del af samme pakke. WLM kan ikke længere bruges til Microsofts egen mailtjeneste. Jeg formoder hele pakken udgår, eller i det mindste ikke længere opdateres.
Avatar billede nemlig Professor
20. november 2016 - 12:56 #7
Jeg har haft fornøjelse af denne her, der klarer stort set alle formater:

http://www.any-video-converter.com/
Avatar billede fjorbak Seniormester
20. november 2016 - 20:45 #8
Hej begge to tak for jeres svar, jeg har installert any vidieo converter og ser nu