Avatar billede Slettet bruger
21. november 2016 - 08:49 Der er 8 kommentarer

Virus eller andet ved denne hijackthis log?

Hej

Nogle eksperter, der kan se uregelmæssigheder eller snavs ved denne logfile.

Har flere gange fjernet filerne, hvor der står "file missing", men de kommer hurtigt igen.

Computeren og Edge browser er langsom i blandt
Avatar billede Slater Ekspert
21. november 2016 - 08:54 #1
Du skal også vise filen.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2016 - 08:57 #2
Ups, kommer her :-)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Scan saved at 08:35:07, on 21-11-2016
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.02.1008)
MSIE: Internet Explorer v11.0 (11.00.14393.0000)

Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Users\OOOJA_Admin\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe
C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2\SDTray.exe
C:\Program Files (x86)\Heimdal\Heimdal.Agent.exe
C:\Users\OOOJA_Admin\Desktop\Anti-virus og rens\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://search.yahoo.com/?fr=vmn&type=auslog_ya_hp
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O4 - HKLM\..\Run: [HeimdalAgentLoader] "C:\Program Files (x86)\Heimdal\Heimdal.AgentLoader.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [SDTray] "C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2\SDTray.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [OneDrive] "C:\Users\OOOJA_Admin\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [CCleaner Monitoring] "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotPostWindows10UpgradeReInstall] "C:\Program Files\Common Files\AV\Spybot - Search and Destroy\Test.exe"
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Uninstall C:\Users\OOOJA_Admin\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6390.0509_1\amd64] C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /q /c rmdir /s /q "C:\Users\OOOJA_Admin\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6390.0509_1\amd64"
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Uninstall C:\Users\OOOJA_Admin\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6390.0509_1] C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /q /c rmdir /s /q "C:\Users\OOOJA_Admin\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\17.3.6390.0509_1"
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O18 - Protocol: tbauth - {14654CA6-5711-491D-B89A-58E571679951} - C:\Windows\SysWOW64\tbauth.dll
O18 - Protocol: windows.tbauth - {14654CA6-5711-491D-B89A-58E571679951} - C:\Windows\SysWOW64\tbauth.dll
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O20 - Winlogon Notify: SDWinLogon - SDWinLogon.dll (file missing)
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\WINDOWS\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Bluetooth Device Monitor - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Bluetooth\devmonsrv.exe
O23 - Service: Bluetooth Media Service - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Bluetooth\mediasrv.exe
O23 - Service: Bluetooth OBEX Service - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Bluetooth\obexsrv.exe
O23 - Service: Intel(R) Content Protection HECI Service (cphs) - Intel Corporation - C:\WINDOWS\SysWow64\IntelCpHeciSvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\DiagSvcs\DiagnosticsHub.StandardCollector.ServiceRes.dll,-1000 (diagnosticshub.standardcollector.service) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\DiagSvcs\DiagnosticsHub.StandardCollector.Service.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Heimdal Client Host - Heimdal Security - C:\Program Files (x86)\Heimdal\Heimdal.ClientHost.exe
O23 - Service: Heimdal SecureDNS - Heimdal Security - C:\Program Files (x86)\Heimdal\Heimdal.SecureDNS.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @mqutil.dll,-6102 (MSMQ) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\mqsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Dell DataSafe Online (NOBU) - Dell, Inc. - C:\Program Files (x86)\Dell\Dell Datasafe Online\NOBuAgent.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Spybot-S&D 2 Scanner Service (SDScannerService) - Safer-Networking Ltd. - C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2\SDFSSvc.exe
O23 - Service: Spybot-S&D 2 Updating Service (SDUpdateService) - Safer-Networking Ltd. - C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2\SDUpdSvc.exe
O23 - Service: Spybot-S&D 2 Security Center Service (SDWSCService) - Safer-Networking Ltd. - C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2\SDWSCSvc.exe
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Defender Advanced Threat Protection\MsSense.exe,-1001 (Sense) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Defender Advanced Threat Protection\MsSense.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SensorDataService.exe,-101 (SensorDataService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\SensorDataService.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\TieringEngineService.exe,-702 (TieringEngineService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TieringEngineService.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
O23 - Service: @oem10.inf,%WBFService_SvcDesc%;Synaptics FP WBF Policy Service (valWBFPolicyService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\valWBFPolicyService.exe (file missing)
O23 - Service: @oem10.inf,%BioSyncService_SvcDesc%;BiometricSensorDataSynchronization (valWbioSyncSvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\valWbioSyncSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Validity VCS Fingerprint Service (vcsFPService) - Validity Sensors, Inc. - C:\Windows\system32\vcsFPService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Defender\MpAsDesc.dll,-320 (WdNisSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Defender\NisSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Defender\MpAsDesc.dll,-310 (WinDefend) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Defender\MsMpEng.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 9182 bytes
Avatar billede Slater Ekspert
21. november 2016 - 10:11 #3
Jeg kan ikke umiddelbart se noget forkert. Jeg ved ikke hvad det der Heimdal er, men det ser legitimt nok ud ifølge Google. Men husk naturligvis, at malware sagtens kan benytte legitime filnavne, så det er ingen garanti for at computeren er ren.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2016 - 12:21 #4
"File missing" får du typisk når du bruger Hijackthis på en 64 bit maskine. Programmet er designet til 32 bit og er absolut kun vejledende.
Er enig i at loggen umiddelbart ser ok ud.

Du kunne som en ekstra tjek køre disse tre programmer:
Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware free herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Højreklik på filen - Kør som Administrator.
21. november 2016 - 17:02 #5
Hi guys!

I work as a support technician for Heimdal Security A/S. I can guarantee that Heimdal is a legitimate security company and that our software is a security product available in multiple user interface languages, versions (free, pro, corp).

We aim to provide our customers with an extra layer of security and we offer constant software updates, live malware scanning and DNS traffic filtering both for home users and for corporate environments who need a centralized management interface.

Don't take my word for it, look us up on trustpilot for third party customer reviews:
https://www.trustpilot.com/review/heimdalsecurity.com

Our official homepage is https://heimdalsecurity.com/en/ and our blog is https://heimdalsecurity.com/blog/

Feel free to drop me an e-mail if you have any questions about Heimdal!
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2016 - 20:19 #6
Mange tak for info og råd.

"Slater", Heimdal er ok er min og kollegaers erfaring.  Også ved, at de skriver på siden her, tænker. Right?

"220661", God pointe med 64 bit system. Bruger Ccleaner  ogMalwarebytes Anti-Malware. Og har brugt "Spybot" een gang, som i øvrigt fandt noget snavs. Kører dit forslag igennem snarest.

"cpi@heimdalsecurity.com"..... :-)
Avatar billede Slater Ekspert
21. november 2016 - 20:26 #7
Jeg mistænker overhovedet ikke Heimdal for at være noget snavs, jeg kendte det bare ikke.

Dvs. er det noget du har installeret med vilje, eller kender til at andre har gjort for dig, så absolut ingen problemer. Men hvis du heller ikke selv havde nogen anelse om, hvad det var, så var der måske noget galt.

Men det er ikke tilfældet. Du ved hvad det er, og så er der ingen ko på isen. Imponerende respons fra Heimdal, dog. Var det en bot, det der?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2016 - 09:24 #8
slater... ja, "spybo 2,4" fandt en bot, og det har også hjulpet. Måske jeg bare skal afsøge nettet efter noget, der kan rette min windows 10 pro til (oprindeligt windows 7 pro, der er opgraderet); tænker der kan være konflikter?

Heimdal bruger åbenbart ressoucer på at fremstå som et proff og troværdigt firma og ja imponerende.