Avatar billede mhras Praktikant
21. november 2016 - 13:47 Der er 1 kommentar

Kan ikke logge ind på STEAM

Hej eksperter,

vi er nu ved at få flere grå hår end vi i forvejen har!

Vi har her på biblioteket indkøbt en gamer-PC fra MM-Vision så vi kan få gang i vores HTC Vive Virtual Reality.

Vi har et dedikeret rum til dette, og har nådigst af vores IT-afdeling fået tildelt en netadgang, så vi kan komme på vores public-netværk, samt der er åbnet for de porte der nu en gang skal være for at kunne bruge STEAM.

Vores problem består i, at når vi åbner STEAM, så får vi fejlbeskeden "tilslutningsfejl - kunne ikke oprette forbindelse til Steam-netværket".
Jeg synes jeg har nogenlunde har styr på en del IT, men jeg kan simpelthen ikke få hul igennem til Steam. Jeg har lokalt på PC'en givet lov til at bestemte UDP og TCP porte må få adgang, jeg har haft slukket helt for firewallen, jeg har set videoer på youtube og brugen en hulens masse tid på Google - men lige lidt har det hjulpet.

En vigtig detalje er at vi har haft en anden PC på, og den gik lige på STEAM uden problemer. Så der må tydeligvis være et eller andet flueben et sted er driller på denne PC, men jeg har ikke fantasi til at forestille mig hvor.

Er der en der har en ide til hvad der skyldes den manglende adgang?

På forhånd tak!

Mvh
Mikkel
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. november 2016 - 14:06 #1
Er jeres netværk begrænset på udgående porte? Steam er ikke afhængig af portåbninger indgående blot for at forbinde, så måske en geninstallation af klienten?